ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

روش اتمی برای مقابله با برخورد سیارک ها با زمین

در سمپوزیوم «مفاهیم پیشرفته ابتکاری 2014» که ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه امسال توسط ناسا در دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیا امریکا، برگزار شد، تیم تحقیقاتی بونگ وی؛ روش جدیدی را برای مقابله با سیارک های عبور کرده از رادار زمینی را ارائه کرده است.

در واقع به دنبال برخورد یک سنگ ۲۰ متری در روسیه که سال گذشته اتفاق افتاد،‌ عده ای از دانشمندان به فکر مقابله با سیارک هایی شدند که ممکن است از برنامه اجرام نزدیک ناسا (NEOp) خارج بوده و با وارد شدن به جو زمین، ما را غافل کنند و فاجعه ای را به بار آورند.

در روش پیشنهاد شده این تیم تحقیقاتی در حال طراحی فضاپیمایی به نام «وسیله رهگیری سیارکی با سرعت بالا» یا HAIV هستند که این ابزار در فضای عمیق، برای سیارک‌های مهاجم در تیررس، ابتدا نوعی گودال در درون سیارک ایجاد می‌کند. سپس، بمب هسته‌ای پس از یک میلی‌ثانیه شلیک خواهد شد و سیارک‌ را به میلیون‌ها قطعه کوچک خواهد شکست. تعدادی از این قطعات ممکن است به زمین برخورد کنند که اثرات آنها بسیار کمتر از برخورد سیارک اصلی خواهد بود. در ادامه نمونه ای یک الگوی گرافیکی را برای این پیشنهاد می بینید:

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:51

یه از موارد استفاده از انرزی صلح آمیز هسته ای.
انرزی هسته حق مسلم ماست مهندس جان

علی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 23:12 http://justloveme1995.mihanblog.com/

سلام مرسی از وبلاگ خوب و مطالب مفیدتون اگه دوس داشتین وبلاگ مارو هم لینک کنیدhttp://justloveme1995.mihanblog.com/

شرکت NPR جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:28 http://www.aparat.com/npr

سلام استاد رستمی، تشکر از این مطلب و مطالب دیگر علمی شما. فیلم های جدیدی به کانال ویدیویی نقشه برداری اضافه شده است.
اگر این کانال را مفید دانستید، بخش مشخصی در لینک هایتان برای دیده شدن و استفاده ی دانشجویان به آن اختصاص دهید. لیست لینک های دوستان شما بسیار جامع و مفصل است. نیاز به لینک ویژه ی مشخصی دارد. البته درصورتی که صلاح دانستید.
به امید موفقیت های بیشتر شما

یاسر جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 22:43 http://eroi.ir

من میدونم اخر این تحقیق های من کار دستم میده........

A Quick Guide to GPM

Global Precipitation Measurement (GPM) is a name worth remembering. First of all, it’s a satellite. On February 27, 2014, GPM’s Core Observatory is scheduled to rocket into space from Japan’s Tanegashima Space Center carrying a radar and radiometer capable of measuring precipitation in new ways. However, this joint NASA/JAXA mission is bigger than just one satellite. The scientists behind GPM are hoping that the core observatory will function like a key that “unlocks” and unifies data collected by a whole constellation of existing and future satellites.


اطلاعات یشتر در لینک زیر:

http://earthobservatory.nasa.gov/blogs/earthmatters/2014/02/20/a-quick-guide-to-nasas-newest-satellite/?src=fb

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد