ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

کاندیداهای ریاست جمهوری در کدام استانها بهترین و بدترین رای را گرفتند؟

خلاصه آمار و اطلاعات آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کل واجدین شرایط: 50483102 نفر

کل رای اولی ها: 1631206 نفر

کل آراء ماخوذه: 36704156 رای (72.7 درصد)

کل آراء صحیح: 35458747 رای

کل آراء دکتر حسن روحانی (رئیس جمهور منتخب): 18613329 رای (52.5 درصد)

ترتیب آراء دیگر کاندیداها: دوم دکتر قالیباف، سوم دکتر جلیلی، چهارم دکتر رضایی، پنجم دکتر ولایتی و ششم مهندس غرضی

استانهایی که دکتر رضایی اول شد (دکتر روحانی اول نشد): خوزستان، لرستان و کهگلویه و بویر احمد

استانهایی که دکتر قالیباف دوم نشد: ایلام و بوشهر و آذر شرقی که دکتر رضایی دوم شد و یزد، هرمزگان، قم و خراسان جنوبی که دکتر جلیلی دوم شد.

بهترین نتیجه برای دکتر ولایتی در استانهای اردبیل و آذر شرقی بود که ایشان نفر سوم شدند.

در زیر جدول کمترین و بیشتر رأی کاندیدها در استانهای مختلف آمده است:    

 

بیشترین رای

رای

در تهران

متوسط کل آراء

کمترین رای

1

2

3

4

4

3

2

1

سعید

جلیلی

خراسان جنوبی

23.5%

قم

22.2 %

خراسان رضوی

15.9%

هرمزگان

15.6%

11.2%

11.7 %

لرستان

6.9 %

کرمانشاه

6.5 %

سیستان

5.9 %

کردستان

3.4 %

محسن

رضایی

خوزستان

45.0 %

کهگیلویه

42.8 %

لرستان

40.5 %

ایلام

18.1 %

6.1 %

10.9 %

خراسان رضوی

3.8 %

خراسان شمالی

3.8%

یزد

3.7 %

خراسان جنوبی

3.3 %

حسن

روحانی

سیستان

70.5 %

یزد

65.1

آذر غربی

64.4

کردستان

61.5

46.3 %

52.5 %

کهگیلویه

37.9 %

قم

37.1 %

خراسان رضوی

35.6 %

خوزستان

33.0 %

سید محمد

 غرضی

قم

1.7 %

اردبیل

1.5 %

آذر شرقی

1.5 %

هرمزگان

1.4 %

1.2 %

1.2 %

سیستان

0.8 %

خوزستان

0.7 %

لرستان

0.4 %

کهگیلویه

0.4 %

محمد باقر

 قالیباف

خراسان شمالی

32.3 %

خراسان رضوی

 31.6 %

تهران

25.3 %

سمنان

24.2

25.3 %

17.1 %

هرمزگان

8.8 %

خوزستان

8.7 %

کهگیلویه

5.3 %

لرستان

5.0 %

علی اکبر

ولایتی

قم

12.5 %

مرکزی

10.1 %

آذر شرقی

9.7 %

مازندران

8.4 %

6.2 %

6.4 %

خراسان جنوبی

3.5 %

سیستان

3.3 %

لرستان

3.3 %

کردستان

2.7 %

رای

باطله

گیلان

4.5 %

قم

4.2 %

کرمانشاه

4.2 %

سمنان

4.0 %

3.5 %

3.2 %

کرمان

2.2 %

خوزستان

2.0 %

خراسان جنوبی

1.4 %

فارس

0.4 %

ما کجاییم


داشتم در سایتی لیست کنفرانسهای مربوط به علوم زئوماتیک در آسیا را مطالعه می کردم. که در زیر هم آورده ام.

 

همانطور که می بینید خبری که در کشور ما نیست و البته مهمتر آن که در بازه زمانی ارایه شده در این سایت از 10 موردی که ذکر شده است، 3 مورد آن (یعنی  تقریبا 30 درصد)  به امارات متحده عربی مربوط می شود و در این کشور کوچک اتفاق می افتد.

امسال همه برگزاری کمرنگ همایش ژئوماتیک 92 در سازمان نقشه برداری با سطحی بسیار پایین که حتی با همایش ژئوماتیک سالهای قبل هم قابل مقایسه نبود را بسیاری دیدند. خوش به حال آنانی که این همایش را از نزدیک ندیدند.

با خودم فکر می کردم که واقعا این کشور کوچک در قبال پتانسیلی که در کشور داریم چه کاری انجام داده است و چگونه جایگاه خود در منطقه را بالا می برد. و ما در هیاهوی شعار و ادعا گم شده ایم. واقعا مدیران بخش ژئوماتیک کشور در این سالهای اخیر فقط بوده اند و فقط هستند. همین! دیگر این که پیشرفت و ارتقای این شاخه مهم و نوین فن آوری چه می شود را به وادی فراموشی سپرده اند.

می نشینیم و مثل خیلی چیزهای دیگر به بعد از انتخابات دل می بندیم. دوره قبل که دوره مدیریت نبود....

درگذشت مهندس امید برهانی

اگر چه بسیار سخت است که دانشجوی پرتلاش ما در دوره کاردانی و کارشناسی به علت سانحه تصادف از کنار ما رفته است اما یاد و خاطرات او هیچگاه از یادمان نخواهد رفت. این ضایعه دردناک را به خانواده ایشان و دوستانش و همکارنمان تسلیت عرض می کنیم. مراسم هفتم آن عزیز٬‌ در روز یکشنبه 26 خرداد 1392 از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مسجد الرسول اصفهان (خ پروین) سپس در مقبره ایشان در باغ رضوان (قطعه ۱۱ بلوک ۱۶ردیف ۸) همه حضور بهم می رسانند. در زیر خاطرات آن مرحوم را با عکسهایش در اردوی سال 83 نصرآباد و 91 تفت و چادگان٬‌ مرور می کنیم. روحش شاد:










شعبان تنها ماه بدون شهادت!

ماه شعبان از راه رسیده است و با آمدن آن بوی رمضان به مشام می رسد. شعبان ماه معظمی است که در آن هیچ روزی سالروز شهادت ائمه نیست. هر چند امسال در تقویم شمسی شهادت برزگان انقلاب نظیر چمران٬ بهشتی٬ صدوقی٬ شریعتی و بخارایی و ... مصادف با ماه شعبان شده است. در این فرصت اعیاد شعبانیه را تبریک عرض کرده و از هگی التماس دعا داریم.

اعیاد شعبانیه بر همگی مبارکباد

22 خرداد، مصادف با 3 شعبان، ولادت امام حسین (ع)

23 خرداد، مصادف با 4 شعبان، ولادت حضرت ابولفضل العباس (ع)

24 خرداد، مصادف با 5 شعبان، ولادت امام سجاد (ع)

30 خرداد، مصادف با 11 شعبان، ولادت حضرت علی اکبر (ع)

3 تیر، مصادف با 15 شعبان، ولادت امام عصر (عج)

دانلود بنر فوق العاده با کیفیت اعیاد شعبانیه

نمایش رقص سیارات در این روزها

قبلا خبری در مورد مقارنه سیارات مشتری٬ زهره و عطارد را در آسمان شامگاهی گذاشته بودیم. اینبار یک انیمیشن از حرکت این سه سیاره را در روز های بین 30 اردیبهشت تا 20 خرداد که توسط انجمن نجوم اردن تهیه شده است را برایتان قرار داده ایم که در زیر می بینید:

ناسا در فلوریدا سکوی پرتاب اجاره می‌دهد

سازمان ملی هوا-فضای آمریکا، ناسا، در پی اجاره یکی از سکوهای پرتاب موشک خود به بخش خصوصی است. سکوی پرتاب ۳۹ ای که در پایگاه فضایی کندی در ایالت فلوریدا مستقر است، محل پرتاب شاتل آتلانتیس بوده است. از زمان توقف پرواز ناوگان شاتل های ناسا در سال ۲۰۱۱، این سکوی پرتاب عملا بدون استفاده بوده است. سکو ی ۳۹ ای یکی از دو واحد پرتابی است که در دهه ۱۹۶۰ در جریان تلاش ناسا برای اعزام فضانورد به کره ماه ساخته شدند. از زمان راه اندازی این سکو در سال ۱۹۶۷، ۹۰ پرتاب از روی آن انجام شده است. ناسا قصد دارد این سکو را از پاییز امسال به مدت ۵ سال اجاره دهد.


به گفته باب کابانا، مدیر پایگاه فضایی کندی، این سکو در برنامه های فضایی پیش روی ناسا مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. آقای کابانا گفت: "عمل به تعهداتمان برای فراهم کردن فعالیت های فضایی بخش خصوصی و اجازه به صنعت هوا-فضا برای استفاده از این سکو هم به نفع کشور و هم به نفع سازمان است."

یکی از مشتریان احتمالی ناسا، شرکت خصوصی فناوری های کاوش فضایی (Space Exploration Technologies) است که هم اکنون یک سکوی پرتاب را در یک پایگاه نیروی هوایی آمریکا اجاره کرده است. این شرکت در حال برنامه ریزی برای پرتاب فضانوردان آمریکایی به مدار زمین است.


ناسا اعلام کرده است که پس از توقف پرواز ناوگان شاتل های این سازمان، حدود ۱۵۰ واحد از تاسیسات آن در پایگاه فضایی فلوریدا اسقاط یا واگذار شده اند.


منبع: سایت  BBC


به این ترتیب هر روز خصوصی سازی فن آوری فضایی در دنیا بیشتر می شود و دولتها به نفع مردم در بالاترین و پیشرفته ترین فن آوریها نیز کنار می روند.


میلاد مولود کعبه مبارکباد

سیزدهم رجب سال دهم قبل از بعثت٬ میلاد بزرگ مرد تاریخ اسلام٬ اولین مسلمان٬ فاتح خیبر٬ جد ائمه اطهار و همه سادات٬ خالق نهج البلاغه٬‌ فداکار لیله المبیت٬‌ امیر سخن و بیان را به همه دوست دارانش تبریک می گوییم


  

کنفرانس بین المللی سنسور ها و مدلها در فتوگرامتری و سنجش از دور

باطلاع میرساند که کنفرانس و نمایشگاه بین المللی سنسور ها و مدلها در فتوگرامتری و سنجش از دور (SMPR 2013 ) با موضوعیت علوم مرتبط در حوزه مهندسی نقشه برداری (زمینی، هوائی و ماهواره ای) و کاربردهای آن در حوزه های مختلف شهری توسط گروه مهندسی نقشه برداری دانشگاه تهران و با همکاری موسسه بین المللی فتوگرامتری و سنجش از دور (ISPRS  ) و سازمان هوا و فضای آلمان (DLR) در تاریخ 13 تا 16 مهرماه 1392 در دانشگاه تهران برگزار میگردد. از جمله اهداف اصلی این کنفرانس، ایجاد تمهیداتی برای حضور فعال پژوهشگران، اساتید معتبر داخلی و بین المللی و همینطور سازمان های مرتبط دولتی و خصوصی می باشد.

دانشگاه تهران از پژوهشگران ، همکاران و دانشجویان جهت شرکت، ارائه مقاله و یا ایجاد غرفه در نمایشگاهی که در راستای این کنفرانس برگزار می گردد٬ دعوت به عمل آورده است.

ضمنا در راستای حضور هر چه موثرتر دانشجویان رشته های مرتبط، کمیته دانشجویی کنفرانس تمهیداتی از جمله برگزاری مسابقات دانشجویی و چاپ مقالات برگزیده در نشریات معتبر داخلی و بین المللی در نظر گرفته است که اطلاعیه مزبور ضمیمه این ایمیل میباشد.

نشانی اینترنتی دبیرخانه کنفرانس و نمایشگاه بین المللی   http://smpr.ut.ac.ir

ادامه مطلب ...