ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دستگاه FC-500 تاپکون

تاپکون دستگاه FC-500 دستی خود برای جمع آوری اطلاعات میدانی را معرفی کرد. این دستگاه مجهز به GPS، دوربین، سیستمهای ذخیره سازی و انتقال اطلاعات می باشد. این دستگاه برای جمع آوری اطلاعات میدانی و انتقال آنی آن به دفتر طراحی شده است. دستگاه ضد اب است و برای کار در هر شرایط اقلیمی طراحی شده است. این دستگاه مجهز به سیستمهای انتقال اطلاعات نظیر بلوتوث و وافای، و همچنین یک مودم قوی است و به این وسیله می توان اطلاعات برداشت شده توسط دستگاه را به صورت آنی در دفتر کار مشاهده کرد و استفاده نمود.

این دستگاه یک پردازنده 1GHz و 8 گیگا حافظه جانبی میباشد. دقت برداشت موقعیت آن به حدود 2.5 متر مطلق میرسد و یک دوربین 5 مگاپیکسلی همراه آن میتواند عکسهایی از موقعیتهای مورد نظر اخذ کند که برچسب موقعیتی دارند و در نرم افزار مربوطه در جای خود قرار می گیرند.



این دستگاه برای برداشتهای تکمیلی و همچنین برداشهای نظارتی و سریع کاملا مناسب است.

معرفی کتاب نرم افزار های سنجش از دور

عنوان: راهنمای کاربردی نرم افزارهای سنجش از دور (همراه با دو DVD)

توسط: جواد امیدوار و سمیرا نوری

تعداد صفحه: 343

قیمت: 250000 ریال

انتشارات: صحرا شرق

سال چاپ: 1393

تیراژ: 1000 جلد


(فصل اول)، 
آموزش نرم‌افزار 4.8 ENVI  

(فصل دوم)، 
آموزش نرم‌افزار Erdas Imaging 2010  

(فصل سوم)، 
آموزش نرم‌افزار IDRISI Tiaga 

(فصل چهارم)، 
آموزش نرم‌افزار Global Mapper 
 
(فصل پنجم) 
آموزش کامل کار با دستگاه GPS

(فصل ششم)، 
آموزش نرم‌افزار Map Source  

(فصل هفتم)، 
آموزش نرم‌افزار Google Earth 

(فصل هشتم)، 
آموزش نرم‌افزار SAS.Planet 

 (فصل نهم)، 
دانلود رایگان تصاویر ماهواره‌ای


استخدام فوق لیسانس ژئودزی در شرکت نماپرداز

شرکت نماپرداز رایانه اعلام کرده است به یک نخبه و فعال در زمینه ژئودزی با مدرک فوق لیسانس به منظور به کار گیری در پست پشتیبانی فنی گیرنده های GNSS در نظر گرفته شده است. واجدین شرایط با پرکردن فرم مربوطه از طریق لینک زیر، در خواست خود را به این شرکت ارسال نمایند:

http://www.nprco.com/es/


استخدام فوق لیسانس نقشه برداری در دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه خواجه نصیر طوسی در نظر دارد برای تکمیل کادر کارگاه ها و آزمایشگاه های خود، نیروهای مختلفی را از جمله فوق لیسانس ژئودزی و فوق لیسانس GIS  استخدام نماید. علاقه مندان می توانند مدارک خود را مطابق فرم پیوست تا تاریخ 31 تیر 93 به دفتر طرح و برنامه دانشگاه خواجه نصیر ارسال نمایند:

دریافت آگهی استخدام: http://kntu.ac.ir/DorsaPax/userfiles/file/TARHOBARNAME/hamkari93.pdf

دریافت فرم مشخصات: http://kntu.ac.ir/DorsaPax/userfiles/file/TARHOBARNAME/moshakhasat93.pdf

پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور

پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور که ۱۱ تا ۱۳ شهریور در دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد، آخرین مهلت ارسال مقالات کامل را تا ۱۰ مرداد ماه تمدید کرد. یکی از موضوعات این کنفرانس، نقشه برداریُ‌ژئودزی و ژئوماتیک است که علاقه مندان می توانند با اراسال مقاله در این کنفرانس شرکت نمایند.

http://15cesc.ir/fa/

چهارمین کنفرانس بین المللی پل

دانشگاه امیر کبیر میزبان برگزاری چهارمین کنفرانسیل بین المللی پل در تاریخ های 18 تا ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۳ خواهد بود. اول آگوست (10 مرداد) آخرین زمان ارسال مقالات کامل می باشد. 

http://aut.ac.ir/www/aut/main/?l=3&s=page&p=bridge


مقارنه ماه با مریخ و زحل

امشب ماه از کنار مریخ عبور خواهد کرد و تا دوشبه به زحل و سپس به صورت فلکی عقرب نزدیک خواهد شد. این روند در ماه ها آینده تا آخر تابستان منجر به تجمع این سه جرم آسمانی در برج عقرب خواهد بود. این واقعه در روز دوشنبه ۱۰ شهریور (1 سپتامبر) رخ خواهد داد. در زیر مسیر عبور ماه از کنار سیارات مریخ و زحل را برای چند روز آینده می بینید. این مقارنه به علت نزدیکتر شدن ماه به این دو سیاره،‌ در قاره امریکا بهتر از آسیا قابل مشاهده هست:

درگذشت مهندس ندا سردسته عالی

امروز خبر درگذشت و تشیع جنازه سرکار خانم ندا سردسته عالی از فعالان جامعه نقشه برداران در زنجان (به علت عارضه خونی) باعث تاثر خاطر ما و تمام همکاران و  آشنایان ایشان خصوصا خانواده ایشان (همسرشان آقای دکتر داود مرادخانی و دو فرزندش) شد. از خداوند متعال در این ماه پر خیر و برکت رمضان، برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت داریم.

ایشان لیسانش نقشه برداری خود را از دانشگاه تبریز در سال 1378 گرفته و به عنوان کارشناس سیستم اطلاعات جغرافیایی و تهیه نقشه در استانداری زنجان و همچنین عضو نظام مهندسی زنجان مشغول فعالیت بودند.  


معرفی سایت آسمان سنگ

بعضی از افراد جامعه ما با پیدا کردن یک سنگ عجیب به دنبال شناسایی شهاب سنگ بودن آن هستند و احتمالا فروش آن با قیمتی  مناسب. اخیرا با سایت آسمان سنگ که ارتباطات خارجی هم دارد آشنا شدیم که به معرفی آن می پردازیم. این سایت اداعا کرده است در صورت بررسی و ارزش دار بودن سنگ شما، اقدام به فروش کرده و ۶۰ درصد بهای فروش را به شما می پردازد. برای اطلاعاتا بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید:

http://www.asemansang.com/fa/

تصویر اولین هلال از ماه رمضان در آلمان

مارتین السایزر رصدگر برجسته هلال ماه در رصدخانه مونیخ آلمان توانست امروز جمعه 6 تیر 1393، هلال ماه را از ساعت 13 و 50 دقیقه به وقت ایران به مدت 3 ساعت بوسیله یک تلسکوپ و دستگاه ccd به دام بیاندازند. تصویر زیر در ساعت 14 و 54 دقیقه در جدایی 5.5 درجه توسط ایشان تهیه شده است: