ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

شب یلدا در مسابقات فوتبال

اول تیر ماه که با انقلاب تابستانی در نیم کره شمالی مصادف است

بلند ترین روز سال اتفاق می افتد. اما در نیم کره جنوبی انقلاب زمستانی و بلند ترین شب سال و یا شب یلدا اتفاق می افتد. همزمان با بازی های فوتبال جام جهانی در افریقای جنوبی

فردا شب بلندترین شب سال واقع می شود.

البته فصل امتحانات دانشگاه که در اینجا برابر با کوتاه ترین شبهای سال است باعث می شود تا دانشجویان نتواند در شب امتحان به دلیل کوتاه بودن شب و دیدن مسابقات فوتبال درست و حسابی درس بخواند و از حالا می توان افت تحصیلی این ترم را پیش بینی کرد!

سازمان نقشه برداری کشور کجا می رود؟

اخیرا پیغامی از دوستی به نام حسین داشتیم که در آن  آدرس خبری مبنی بر پیشنهاد سازمان نقشه برداری کشور به عنوان یکی از سازمانهایی که قرار است از تهران خارج شوند درج شده بود. با بررسی این خبر متوجه شدیم که سایت بازتاب آنلاین این خبر را قرار داده و سازمان نقشه برداری کشور را یکی از ۵۱ سازمانی معرفی کرده است که برای انتقال به استان سمنان پیشنهاد شده اند. و این آدرس خبر:  

http://www.baztabonline.com/Default,fa-IR,BaztabOnline,Content,NewsDetail,Key,47169.aspx


البته با توجه به جایگاه سازمان نقشه برداری و همچنین جایگاه استان سمنان این انتقال بعید به نظر می رسد. امیدواریم که جا به جایی سازمانها تحت شرایط تعقلی و با اظهار نظر کارشناسی انجام پذیرد.


فوتبال در فضا

این روزها دوباره تنور فوتبال دارد گرم می شود و با مهمترین اتفاق در دنیای فوتبال مواجه هستیم. خوب گفتیم شاید بتوان راهی برای ارتباط مسایل علمی با فوتبال پیدا کنیم و گشتیم تا این سایت را پیدا کردیم.

http://www.spotimage.com/web/en/3208-2010-fifa-world-cup-satellites-and-stadiums.php 

http://www.spotimage.com/web/en/3206-fifa-world-cup-2010-the-10-stadiums-viewed-by-kompsat-2.php


در این سایت تصاویری شبیه محصولات ماهواره آینده فرانسویها که با قدرت تفکیک نیم متر قرار است در اختیار  کاربران قرار گیرد از محلهای مهم ورزشی در افریقای جنوبی که مرتبط با مسابقات فوتبال جام جهانی هستند را می توان دید.

به نظر می رسد دیدن این سایت خالی از لطف نباشد. ضمن این که از این رهگذر فرانسویها نیز خود را به عنوان یکی دیگر از کشورهای دارنده فن آوری برتر تصویر برداری فضایی (که البته سالها میدان دار این قضیه بوده اند) از لحاظ قدرت تفکیک مکانی معرفی می نمایند.

معرفی کتاب جامع نقشه برداری

این کتاب به همت آقای مهندس پاکنهاد تهیه شده است. شامل خلاصه دروس مطروحه در کنکور های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد نقشه برداری و مجموعه سوالات طبقه بندی شده کارشناسی ارشد به همراه پاسخهای تشریحی و ... که فهرست مطالب آنرا می توانید از لینک زیر تهیه نمایید.

دانلود


تجدید چاپ کتاب مبانی سنجش از دور

 

با سلام خدمت دانشجویان گرامی


به اطلاع می رساند که کتاب مبانی سنجش از دور که مدتی بود کمیاب شده بود دوباره توسط انتشارات آزاده تهران تجدید چاپ شده است. البته توزیع کتاب با خود انتشارات است و نوییسندگان دخالتی در توزیع آن در این دوره چاپ ندارند.


فاطمی

اولین ماهواره GPS نسل جدید به فضا پرتاب شد

اولین ماهواره GPS نسل جدید 27 می امسال به فضا پرتاب شد.

این ماهواره پس از یک هفته تاخیر از ایالت فلوریدای آمریکا برای یک ماموریت 12 ساله به فضا پرتاب شد. ماهواره 2F-1 دارای دقت سیگنال دوبرابر ماهواره های قبلی ناوبری است و به فن آوریهای جدید جهت ارسال سیگنالهای قویتر (مخصوصا در کابردهای هوایی) مجهز است.

فوق لیسانس ژئودزی در دانشگاه اصفهان

دانشگاه دولتی اصفهان که از دو سال قبل اقدام به پذیرش دوره فوق لیسانس سنجش از دور  کرده بوده، از مهر 89 اقدام به پذیرش 5 تا 6 نفر دانشجوی فوق لیسانس ژئودزی نموده است. امیدواریم با افزایش این ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد نقشه برداری، تعداد بیشتری از خیل منتظران ورود به این دوره استفاده نمایند.