ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ظرفیت ارشد نقشه برداری ۹۳ و تغییرات آن

با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و فرا رسیدن زمان انتخاب رشته آن، ظرفیت های اعلام شده از سوی دانشگاه ها برای گرایش های نقشه برداری مشخص گردید. مهمترین تغییر در این جدول اضافه شدن گرایش سنجش از دور در دانشگاه شیراز می باشد علاوه بر این گرایش فتو دانشگاه تفرش نیز حذف شده است. همچنین اختصاص ظرفیت برای فرهنگیان شاغل رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در دو گرایش RS و GIS در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی تهران نیز امسال صورت گرفته است.

امسال در مجموع گرایش ها و در دو نوبت روزانه و شبانه، 189 نفر پذیرش خواهند شد که نسبت به سال قبل 26 نفر کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در تمام گرایش های نقشه برداری، نسبت به 15 سال قبل 8.5 برابر شده است. این هم جزئیات این پذیرش:

نام دانشگاه


Photo

Geo

RS

GIS

Hydro

تهران

روزانه

5

5

5

6

5

شبانه

4

4

4

6

4

خواجه نصیر

روزانه

11

8

11

15

-

شبانه

4

2

4

6

-

اصفهان

روزانه

-

4

4

-

-

شبانه

-

2

2

-

-

تبریز

روزانه

-

5

-

-

-

شبانه

-

3

-

-

-

فردوسی مشهد

روزانه

-

-

3

3

-

شیراز

روزانه

-

-

3

-

-

تکمیلی کرمان

روزانه

-

-

4

4

-

شبانه

-

-

4

4

-

تربیت رجایی

روزانه

-

-

5

5

-

شبانه

-

-

5

5

-

خاوران مشهد

شبانه

-

-

15

-

-

جمع روزانه

16

22

35

33

5

جمع شبانه

8

11

34

21

4

جمع کل

24

33

69

54

9

جمع تمام گرایش ها

189 نفر

گزارشی از هشتمین کنگره مهندسی عمران

۱۷ و ۱۸ اردیبهشت 1393، هشتمین کنگره مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی انوشیروانی بابل برگزار شد. با توجه به حجم بالای مقالات پذیرفته شده و تعداد قابل توجه گرایش های مهندسی عمران که یکی از آنها نقشه برداری، ژئودزی و ژئوماتیک بود، از قبل مشخص بود که ناهماهنگی های مختلفی ممکن است در روند اجرای کنگره مشکلاتی را برای شرکت کنندگان فراهم کند که اینجا مجال باز کردن این موضوعات نیست.

در بخش نقشه برداری مقالات با ارزشی از سوی مهندس افشاری و میرقاسم پور به صورت پوستر و مهندس جوادی به صورت سخنرانی پذیرفته شده بودند اما وجود یک مقاله با عنوان معرفی لیزر اسکن سه بعدی و یک مقاله با عنوان پهنه بندی زمین لغزش (که دقت داده های اولیه آن 30 متر بود و توسط یک غیر متخصص نقشه برداری ارایه میشد) در بخش مقالات سخنرانی، باعث شد تا ضعف داوری مقالات بیشتر به چشم بیاید. 

در مجموع هوای خوب شمال و دانشگاه سرسبز و ساختمان زیبای پنتاگون این دانشگاه باعث شد تا از کم  و کاستی های کنگره بکاهد. امیدواریم این تجربه گرانبها برای دانشگاه بابل باعث شود در همایش های آینده موجبات رشد و پیشرفت را به دنبال داشته باشد.

ارائه کنندگان مقالات بخش نقشه برداری از سمت چپ: مهندس حمیدی، میرقاسم پور، افشاری و رستمی

ارائه کنندگان مقالات نقشه برداری به صورت سخنرانی از سمت راست: مهندس جوادی، ابراهیمیان و ناظریان

آموزش سیویل تری دی برای اندروید

به ابتکار  مهندس عباد زاد صحرایی، فایل آموزش کاربردی نرم افزار civil 3d برای نصب بر روی سیستم های اندروید تهیه شده است. به گفته ایشان، این مجموعه شامل آموزش بخش های زیر از این نرم افزار می باشد: ساخت پروژه و تنظیمات آن، وارد کردن نقاط و تنظیمات آن، ایجاد و تنظیم سطح، ویرایش منحنی میزان، ایجاد مسیر، ترسیم پروفیل طولی و عرضی، ترسیم خط پروژه و پروفیل تیپ و محاسبه حجم عملیات خاکی

برای تهیه این فایل به قیمت 2000 تومان، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:http://www.plazza.ir/app/12696



استخدام کاردان نقشه برداری

شرکت فرودگاه های کشور از طریق آزمون سازمان سنجش از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت برای استخدام ۱۹۱ نفر از جمله یک نفر تکنسین نقشه بردار برای تهران ثبت نام می کند. علاقه مندان می توانند به لینک زیر برای دریافت فایل استخدامی فوق مراجعه نمایند:

http://www.airport.ir/Lists/List1/Attachments/84/azmoon.pdf


http://www.airport.ir/Lists/List/DispForm.aspx?ID=8022

تعرفه نقشه برداری سال 92

با سلام

تعرفه نقشه برداری سال 92 چندی است که منتشر شده است. این تعرفه را می توانید از آدرس زیر دانلود نمایید.


دانلود


http://bpms.mporg.ir/FileSystem/View/File.aspx?FileId=715ef723-d447-49cd-904d-39bf5a720a8a&Mode=Download


موفق باشید