ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ایرانی کردن ابن ملجم به نفع کیست؟

ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع)

همه شواهد و قراین ثابت می کند که قاتل امام علی، شخصی عرب، از قبیله مراد در حجاز، و کاملا مسلمان و معتقد به اسلام بوده است و از شدت دین داری به افراطی گری سقوط کرده و علی(ع) به جرم بی دینی! به شهادت رسانده تا اسلام واقعی را در جامعه،  بر طبق آیات قرآن پیاده کند! و افسانه بهمن جازویه رامهرمزی به عنوان سردار ایرانی و قاتل حضرت علی در هیچ کتاب تاریخی وجود ندارد. زیرا بر طبق تاریخ طبری این سردار ایرانی در جنگ قادسیه کشته شده است:

رستم فرخزاد در محرم سال 16 هجری با سپاه 60 هزار نفری از فرات عبور کرد و آماده نبردی سخت شد . در این نبرد 33 قبیله عرب با لشگر سعد ابی وقاص همراهی نمودند . جنگ آغاز شد و روز نخست ایرانیان 500 تن از عربان را کشتند . بیشترین کشته شدگان از قبیله بنی سعد بود . روز دوم ایرانیان بر عربها چیره شدند و بیش از 2000 تن از آنان کشته شدند . در این نبرد 4 تن از سرداران بزرگ ایران به نامهای پیروزان - بندوان - بهمن جازویه - بزرگمهر همدانی کشته شدند . روز چهارم نبرد تا پاسی از شب ادامه داشت. چند ساعت پس از استراحت ایرانیان، شبیخون بزرگی از لشگر عرب به سوی ایرانیان وارد شد و عربها در جنگ پیروز شدند.

ابن ملجم مرادی یا عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی عامل قتل خلیفه چهارم مسلمانان و امام اول شیعیان علی بن ابی طالب بود. نسب او عرب و از قبیله بنی مراد است. ابن ملجم  قرآن و اسلام را از معاذ پسر جبل آموخت و قرآن را به عمروعاص تعلیم داد. ابن ملجم در فتح مصر با عمروعاص همراه بود. پس از فتح مصر، وی مدتی در خانه ابن عدیس سکونت داشت و در مسجد به مصریان قرآن و فقه می‌آموخت. پس از به خلافت رسیدن علی بن ابی طالب، ابن ملجم با او بیعت کرد و در جنگ جمل در کنار او جنگید. پس از جنگ صفین و پایان حکمیت، ابن ملجم به خوارج پیوست. ابن ملجم، عمرو پسر بکیر و برک پسر عبدالله گرد هم ٱمدند و در مکه تصمیم گرفتند که در شب قدر علی، معاویه و عمروعاص را بکشند. ابن ملجم برای کشتن علی به کوفه آمد. وی در کوفه عاشق قطام دختر شجنه شد. قطام دختر شنجه از بنی عدی بود. وی پدر و برادرش را در نهروان از دست داده بود؛ بنابراین قطام؛ ابن ملجم را به قتل علی ترغیب کرد.در کوفه، اشعث پسر قیس کندی نیز از نقشه قتل علی آگاه شد و ابن ملجم را حمایت کرد. ابن ملجم به همراه شبیب پسر بحره و وردان پسر مجالد قتل علی را طرح‌ریزی کرد.در نوزدهم رمضان سال چهلم هجرت، این سه نفر برای نماز صبح به مسجد کوفه رفتند. در رکعت دوم، ابن ملجم به علی حمله برد و او را مضروب کرد. شبیب پسر بحره و وردان پسر مجالد گریختند اما ابن ملجم دستگیر شد. علی پسر ابی طالب در آخرین روزهای زندگی به مدارا با ابن ملجم وصیت کرد. پس از شهادت علی، ابن ملجم را برای قصاص نزد حسن پسر علی آوردند. امام حسن به وصیت پدرش، با یک ضربه شمشیر ابن ملجم را قصاص کرد و جسد ابن ملجم در بخش غربی کوفه دفن گردید.

ابن ‏کثیر تاریخ نگار بزرگ عرب در مورد فتنه داخلی بین اعراب می نویسد:  به دلیل ترس از خوارج، هر شب ده نفرمسلح، از اصحاب امام على علیه ‏السلام در مسجد براى حفظ جان وى نگهبانى مى‏دادند. حضرت در ملاقات با آن‏ ها فرمودچرا در این‏ جا  اجتماع  کرده‏اید؟ جواب دادند:  براى حفظ جان شما. امام علیه‏ السلام فرمود: خداوند نگهبان خوبى براى من است و براى حفاظت هر فردى دو فرشته را مأمور کرده است؛  هنگامى که قضا و قدر الهى (و مرگ وی) فرا رسد، آن دو  فرشته، شخص را رها مى‏کنند. و  در این صورت حفاظت شما نیز بی اثر خواهد بود.


همایش ژئوماتیک 91

سایت مربوط به همایش ژئوماتیک سال 1391 توسط سازمان نقشه برداری راه اندازی شد.

 این سایت که بر خلاف سالهای قبل در زمان مناسبی راه اندازی شده است هنوز تکمیل نیست ولی اطلاعات اولیه را در خود دارد. دوستان به آدرس

http://confe.ncc.org.ir

می توانند رجوع کنند.


بارش شهابی برساوشی

بارش شهابی برساووشی بر اثر برخورد جو زمین با خرده سنگهای بازمانده از ستاره دنباله دار تمپل تاتل، هرسال از 18 تا 24 مرداد فعال می شود. اوج این بارش بین 21 تا 22 مرداد است که امسال ساعت 10.5 صبح امروز 22 مرداد به وقت ایران اتفاق افتاده است. البته دیدن بقیه شهابهای این بارش برای امشب و فردا شب خالی از لطف نیست. هر چند تعداد شهاب های این بارش سالهاست که کم شده و با وجود نور ماه بدر که امشب اتفاق می افتد، شاید نتوان رصد خوبی را تجربه کرد.


اولین مسابقه عکاسی در زمینه نقشه برداری

به همت مهندس پاکنهاد اولین مسابقه عکاسی با موضوع نقشه برداری در سایت جامع نقشه برداری (http://surveying.ir/forum/showthread.php?tid=29&pid=40#pid40) تا پایان شهریور ۱۳۹۰ برگزار گردیده است. شاید این زمان فرصتی باشد تا بهترین عکسها از نقشه برداران ارائه شود.


دانلود کتاب نرم افزار CIVIL 3D 2011

سلام

امروز کتابی برای دانلود قرار داده ایم که شاید برای بسیاری از دوستان جالب باشد. این کتاب در مورد نرم افزار CIVIL 3D 2011 با نام   Mastering AutoCAD Civil 3D 2011 است. البته سطح این کتاب پیشرفته است و دوستان حتما باید مرحله مقدماتی را طی کرده باشند. زبان کتاب انگلیسی است.


دانلود کتاب


مقایسه شاتلهای آمریکا

مطلب زیر از سایت فارسی BBC در مورد مقایسه شاتلهای آمریکا آورده شده است:


شاتل آتلانتیس آخرین شاتل ناسا خواهد بود که به فضا می رود. از ۱۲ آوریل سال ۱۹۸۱ که نخستین پرواز شاتل انجام شد،‌ در مجموع ۳۵۵ نفر، ۸۵۲ بار در ۱۳۵ ماموریت با شاتل به فضا رفته اند. در زیر مقایسه ای را میان مسافت طی شده توسط شاتل ها می بینید: