ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

معرفی کتاب بازی اسم و فامیل !

کتاب بازی اسم و فامیل حاصل تلاش فرزندانم هستند که در ماه مبارک رمضان امسال از افطار تا سحر زحمت کشیده و از منابع مختلف گردآوری کرده اند. بنده سعی کردم با تشویق آنها و اصلاح کارشان بتوانم یک اثر خوب از آنها به یادگار بگذارم. هدف از معرفی این کتاب در اینجاُ، ضمن آشنایی با این کتاب، معرفی یک روش برای حمایت از فرزندان و توجه به استعداد های آنها و تشویق برای بروز این استعداد هاست. 

عنوان: راهنمای بازی اسم و فامیل

مؤلفین: اسراء السادات و سید ابوالفضل رستمی

زیر نظر:سید قاسم رستمی

ناشر: انتشارات بیژن یورد

طرح جلد: عبدالحسین آخرتی

چاپ: مهتاب

نوبت چاپ: اول (شهریور ماه 1393)

تیراژ: 1000 جلد

قیمت: 35000 ریال

شابک: 978-600-6526-73-7


سرفصل ها:

  1. پیشگفتار

  2. مزایای این کتاب

  3. معرفی بازی اسم و فامیل مشهور

  4. بازی ترکیبی و سخت اسم و فامیل

  5. بازی اسم و فامیل ریاضی

  6. بازی هیجانی اسم و فامیل

  7. بازی اسم و فامیل برای دیگر دروس

  8. بازی اسم و فامیل آنلاین در اینترنت

  9. نرم افزار بازی اسم و فامیل برای گوشی های اندروید

  10. کلمات پیشنهادی برای هر حرف

  11. جداول پر شده اسم و فامیل

  12. منابع و مراجع

  13. جداول خالی اسم و فامیل

ماهواره WorldView-3

در 13 آگوست 2014 شرکت DigitalGlobe ماهواره  WorldView-3 پس از ماموریت شماره 1 و 2 این سری ماهواره  به فضا پرتاب نمود. پس از 6 روز ماهواره عملیاتی شد و برای تصویربرداری اماده شد.






این ماهواره در ارتفاع 617 کیلومتری زمین قرار گرفته است و چند سنجنده با قدرت تفکیک های مختلف به صورت زیر دارد که جمعا 29 باند را تشکیل می دهند.


سنجنده پانکروماتیک  با قدرت تفکیک 31 سانتیمتر


سنجنده چندطیفی  با 8 باند مرئی و مادون قرمز استاندارد با قدرت تفکیک 1.24 متر

4 standard VNIR colors: blue, green, red, near-IR1 ,4 added VNIR colors: coastal, yellow, red edge, and near-IR2

سنجنده  SWIR  (با 8 باند ) با قدرت تفکیک 3.7 متر



سنجنده  CAVIS (با 12 باند) با قدرت تفکیک 30 متر  برای بررسی برف، ابر، یخ، بخار آب و..


 این سنجنده با قدرت تفکیک زمانی زیر یک روز یکی از بهترینها در رده خود است که می تواند در یک روز 680000 کیلومتر مربع را تصویربرداری نماید.

 

جزییات بیشتر را از آدرس زیر مطالعه فرمایید:


http://www.digitalglobe.com/sites/default/files/DG_WorldView3_DS_2014.pdf




ماه گرفتگی کامل در روز چهارشنبه 16 مهرماه

ماه گرفتگی کامل در روز چهاشنبه 16 مهرماه 1393 از ساعت 13:55 تا 14:54 به وقت ایران در غرب امریکا، اقیانوس آرام و شرق آسیا روی خواهد. ماه گرفتگی جزئی نیز از 70 دقیقه قبل از زمان فوق تا 70 دقیقه بعد از زمان فوق روی می دهد.

این ماه گرفتگی در ایران غیر قابل مشاهده بوده و تنها در نوار شرقی کشور (شهرهایی مثل سراوان، زابل و سرخس) در هنگام طلوع ماه حالت پایان ماه گرفتگی نیم سایه ای را دارد که قابل تشخیص نمی باشد. در نقشه زیر می توان مناطقی که شاهد این گرفت خواهند بود را دید. ناظران هاوایی و غرب امریکا و کانادا، شرق استرالیا و ژاپن شاهد تمام مراحل گرفتگی  خواهند بود. 

فراخوان مقاله برای همایش کاربرد مدلهای پیشرفته در RS-GIS

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به کمک شهرداری این شهر برای برگزاری یک همایش کاربردی در زمینه سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی اقدام به برگزاری یک همایش ملی در 5 و 6 اسفند 1393 نموده است. تاریخ های مهم برای پذیرش مقالات به شرح زیر می باشد. برای دیدن جزپیات دیگر به نشانی همایش یا ادامه مطلب مراجعه کنید:

آخرین مهلت ارسال مقالات : اول آذر 1393

زمان اعلام نتایج داوری :  15 دیماه 1393


آخرین مهلت ثبت نام : 25 دیماه 1393


http://gis93.iauyazd.ac.ir/fa/

 


ادامه مطلب ...

معرفی چند کتاب مناسب برای کنکورهای نقشه برداری

امروز ایمیلی رو از آقای مهندس میرزاعلی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ژئودزی دانشگاه تهران دریافت کردیم که حاوی کتاب های مفیدی در زمینه کنکورهای مهندسی نقشه برداری است که توسط انتشارات نوآور منتشر شده است. این انتشارات در سالهای اخیر اقدام به انتشار کتابهای متعددی با عناوین مختلف در این زمینه کرده است. در زیر به معرفی این کتابها در قسمت ادامه مطلب می پردازیم. برای دریافت فایل صفحات اولیه هر کتاب بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

http://s5.picofile.com/file/8143203842/Geodesy_Mirzaali_.pdf.html

http://s5.picofile.com/file/8143204026/Nezam_Mohandesi_Mirzaali_.pdf.html

http://s5.picofile.com/file/8143204118/Pages_1_7.pdf.html


 

ادامه مطلب ...

پای هند به نزدیک مریخ رسید!

تا کنون 51 پروژه برای مریخ توسط کشورهای مختلف انجام شده است که تنها ۲۲ تای آنها موفقیت آمیز بوده است. آژانس های فضایی امریکا،‌اروپا، روسیه و اکنون هند چهارمین آژانس فضایی برتر دنیا در این پروژه های موفق بوده اند. پروژه های ناکام نیز در سال 2011 توسط چین و 2013 توسط ژاپن انجام شده بود. 

سفینه مریخ گرد هندوستان با وزن 1350 کیلوگرم در روز سه شنبه 14 آبان ۱۳۹۲ (مطابق با اول محرم 1435) به فضا پرتاب شد. این سفینه پس از ۲۵ روز گردش به دور زمین و آمادگی لازم برای خروج از جاذبه زمین، در روز یکشنبه 10 آذر ۱۳۹۲ مسیر خود را به سوی مریخ منحرف کرد. اکنون پس از 323 روز از زمان پرتاب، این سفینه مریخ گرد به مدار 7 هزار کیلومتری مریخ رسیده و توانسته است اولین تصاویر را از مریخ به زمین ارسال کند. تصویر زیر نحوه تغییر مدار و مسیر حرکت این سفینه به سوی مریخ را نشان می دهد: