ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

نرم افزار SDRmap در گوشی

با سلام

دوستان عزیز امروزه تلفن همراه جزیی از زندگی ما شده است و چه بهتر که از این وسایل مفید استفاده های آموزشی نیز ببریم و البته که چه بهتر که این آموزش در زمینه رشته تخصصی ما باشد. بنابراین توجه شما را به تلاشی که در نوع خود جالب و مفید است با نقل عین خبر جلب می نماییم. این نظر را Geoinfo از مرکز نقشه برداری ایران دریافت نموده است که عینا در وبلاگ جهت استفاده عزیزان درج می شود.

با سلام خدمت شما دوست عزیز - مرکز نقشه برداری ایران نرم افزاری آموزشی sdr map مخصوص موبایل را طراحی کرده - این نرم افزار با فرمت جاوا می باشد لذا در کلیه گوشی ها امکان نصب و اجرا برای آن فراهم است - این آموزش در 119 صفحه و به صورت کتابچه می باشد - مرکز از شما تقاضا دارد که نصبت به قرار دادن لینک دانلود این نرم افزار در سایت جامع خود اقدام کنید - تا کلیه نقشه برداران گرامی بتوانند از وجود چنین نرم افزاری آگاهی پیدا کرده و از آن به طور رایگان بهره ببرند - پیشاپیش از همکاری شما متشکریم .آدرس لینک دانلود نرم افزار
http://persiandrive.net/324519

ضمنا فایل مزکور دانلود شد و پس از نصب بر روی گوشی به راحتی و درستی کار کرد (Geoinfo).

نیاز به صد نقشه بردار در تهران

نیاز به صد نقشه بردار در تهران

یک شرکت نقشه برداری به منظور شروع یک پروژه بزرگ نقشه برداری در تهران نیاز به 100نفر نقشه بردار دارد. نقشه برداران آماده به کار می توانند با آقای مهندس  صارمی به شماره 09122183849 و یا نشانی و تلفن زیر مراجعه نمایند:

تهران- خ میرداماد- روبروی بانک مرکزی خیابان اطلسی- پلاک 5 واحد 16 تلفن 22920068 و 22920180

همچنین 4 نفر از نقشه برداران ساکن تهران می توانند برای یک کار نقشه برداری در اطراف تهران با آقای مهندس دماوندیان به شماره 0912188940

منبع خبر: مهندس ناظریان به شماره 09133534201

ماهواره Earthcare به فضا خواهد رفت

در چند سال اخیر موارد زیادی از اثرات تغییرات آب و هوایی به صورت طوفانهای سهمگین مشاهده شده اند که خسارات زیادی نیز بار آورده اند. به همین دلیل توجه سازمانهای فضایی کشورهای جهان به تولید و پرتاب سنجنده های پایش اتمسفر بسیار بالا گرفته است. بارها و بارها در 5 ساله اخیر اخباری در مورد پرتاب ماهواره هایی با اهداف هواشناسی شنیده ایم و اکنون نیز خبری دیگر در همین زمینه.

سازمان فضایی ژاپن (JAXA) یک سنجنده راداری جهت پروفیل برداری از ابرها توسعه داده است که قرار است روی ماهواره اروپایی  Earthcare در سال 2013 م در فضا قرار گیرد. شرکت  Astrium قرارداد 263 میلیون یورویی برای تهیه این ماهواره (شامل طراحی و ساخت ) امضا نموده است. این ماهواره ششمین ماهواره از برنامه زمین زنده سازمان ESA به شمار می رود.

Earthcare ماهواره ای با 4 سنجنده برای پایش جو است. علاوه بر سنجنده راداری ژاپنی، یک سنجنده Lidar اتمسفری، و یک رادیومتر پهن باند و یک سنجنده چند طیفی ساخت ESA نیز روی این ماهواره قرار خواهند گرفت. این مجموعه به گونه ای در کنار هم جمع آمده اند که توصیفی کامل از وضعیت اتمسفر در میدان دید سنجنده فراهم آورند. این کار مشترک ژاپنی ها و اروپاییها می تواند منجر به فهم بهتری از تعامل ابرها، هواویزهای جوی و تغییرات آب و هوایی شود.

اولین دفاعیه کارشناسی معماری با موضوع پژوهشکده نجوم

اولین دفاعیه کارشناسی معماری با موضوع پژوهشکده نجوم

دانشگاه تفت اولین فارغ التصیل رشته مهندسی معماری خود را با دفاعیه طراحی یک پژوهشکده نجوم توسط آقای مهروان وارد بازار کار کرد. در این دفاعیه که بسیار هم باشکوه برگزار شد، تلفیق دو رشته معماری و نجوم هم از معماری قدیم و جدید و هم از نجوم جدید و قدیم کاملاً احساس شد. این هم عکس دانشجو با ماکت کارش

در این پروژه آقای مهندس حسنی به عنوان استاد راهنما و اینجانب (رستمی) بعنوان استاد مشاور،همکاری داشتیم.

خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی شعبان

خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی شعبان

در 11 مرداد 1387 ماه شعبان امسال از جلوی خورشید خواهد گذشت و 27 همین ماه در حالیکه در دقایق اولیه روز نیمه شعبان، میلاد صاحب الزمان را جشن می گیریم، ماه وارد سایه زمین خواهد شد. در ایران هر دو گرفت به صورت جزئی بوده اما میزان گرفت ماه در مرکز ایران به 80 درصد می رسد. در حالیکه کسوف با بیشنه 53 درصد در سرخس و در مرکز ایران حدود 34 درصد خواهد بود.

لازم به ذکر است که گروهی از موسسه‌ی پژوهشی سایه به سرپرستی حمید جدیری خداشناس برای رصد خورشی‌گرفتگی 11 مرداد 1387 با یک کشتی روسی با 180 مسافر از 20 کشور دنیا در حال حرکت به سوی قطب شمال هستند. گروه ایرانی در آنجا پرچم ایران را در مرکز قطب شمال به اهتزار در خواهند آورد. اطلاعات بیشتر در مورد این گرفت را می توانید از سایت نجوم به قلم آقایان جعفر زاده و ابراهیمی مشاهده نمایید.

http://nojumnews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=1

معرفی یک دایره المعارف زنده نقشه برداری

معرفی یک دایره المعارف زنده نقشه برداری

به علت کمبود ها و محدودیتهای زیادی که در بخش منابع اصیل رشته نقشه برداری وجود دارد، از دیر باز جمع آوری کتب، مقالات، جزوات، نرم افزارها و ... خصوصاً به فرمت الکترونیکی بوسیله بعضی علاقه مندان نقشه برداری صورت گرفته است. در این بین بعضی افراد اولین نفراتی هستند که به دنبال این منابع هستند. بقیه فقط واسطه بوده و این منابع را پخش می کنند. آنهایی که در رشته نقشه برداری با مهندس علیرضا آفری آشنا هستند، اذعان دارند که ایشان علاوه بر منابع نقشه برداری، تا حدودی در بقیه رشته های مرتبط نیز مشغول به جمع آوری منابع بوده و تا کنون صدها گیگابایت اطلاعات و نرم افزار در این زمینه ها جمع آوری و در اختیار دیگران قرار داده اند. چیزی که ما آنرا دایره المعارف زنده نامیده ایم:

به ترتیب از راست: سید قاسم رستمی- علیرضا آفری- سید باقر فاطمی (علی آباد تفت-۱-۵-۸۷)

مهندس آفری متولد 1354 (شهر تبریز)، لیسانس نقشه برداری از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس ژئودزی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بابل و مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور نقشه برداری نگین نقشه آسیا هستند. ما از تلاش و وقتی که ایشان در این زمینه صرف می کنند به این طریق تشکر کرده و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم. امیدواریم که چامعه نقشه برداری ایران قدر این مجموعه های ارزشمند را دانسته و از آن استقاده بهینه بنمایند.