ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چاپ کتاب جدید

 

ژئودزی و کارتوگرافی ریاضی

تألیف و ترجمه : سید قاسم رستمی و حسن امامی

انتشارات آزاده : تهران، روبری درب اصلی دانشگاه تهران، جنب بانک ملت

قیمت: ۳۸۰۰۰ ریال

تعداد صفحه:۳۵۲ صفحه

تعداد فصل: ۸ فصل همراه با آموزش تخصصی و ویژه نرم افزار Matlab و Pinnacle

محلهای پخش: کلیه کتابفروشی های دانشگاهی شهرهای یزد، تبریز، شاهرود، تهران، کرمان، قزوین و ....

مرجع درسی دروس ژئودزی ۲، سیستم های تصویر در نقشه برداری و کارتوگرافی ریاضی

عنواین فصلها:

         ۱- مفاهیم اساسی کارتوگرافی ریاضی

         ۲- کاتوگرافی ریاضی و سیستم مختصات

         ۳- کارتوگرافی ریاضی و مقیاس

         ۴- کارتوگرافی ریاضی و سیستم تصویر

         ۵- سیستم های تصویر ریاضی

         ۶- کارتوگرافی ریاضی و نرم افزار های محاسباتی سیستم تصویر

         ۷- بانک اطلاعاتی سیستم های تصویر

         ۸- فرهنگ لغات تخصصی

 

 

 

بازگشت لندست 5

بازگشت لندست 5

ماهواره لندست 5 دوباره به وضعیت عادی برگشت و فعلا گیرنده های واقع در کشور آمریکا قادر به ایجاد ارتباط با این ماهواره بوده ولی سازمان USGS قول داده است که به زودی ایستگاه های گیرنده در نقاط مختلف جهان نیز قادر به دریافت اطلاعات از این ماهواره باشند. البته با ذکر این نکته که هنز در دریافت مشکلات کوچکی وجود دارد که مهندسان در صدد رفع آنها می باشند.

این ماهواره از 1984 تا امروز در حال انجام وظیفه است. مشکل در 26 نوامبر سال گذشته در بالهای خورشیدی که منبع اصلی انرژی ماهواره هستند به وجود آمد. این سلولهای خورشیدی باتریهای ماهواره را شارژ می کنند و مشکل در موتور گرداننده آنها که هعمیشه آنها را به سمت خورشید توجیه می کند به وجود آمد. برای حل مشکل بلافاصله دستگاه های غیر ضروری خاموش گردیدند. با کمک قابلیتهای موجود سعی می شد که بیشترین سطح بالهای خورشیدی به سمت خورشید قرار گیرد. در نهایت سنجنده با کمک انرژی موجود راه اندازی گردید. فعلا همه تلاشها در این جهت است که از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید. مشکلاتی که با توجه به مدت کارکرد ماهواره و محدودیتهای موجود زیاد بعید به نظر نمی رسند.

بازیابی این ماهواره به این خاطر مهم است که ماهواره های مشابه (نظیر لندست 6 و 7) دیگر در دسترس نیستند و سرمایه گذاران اشتیاقی به سرمایه گذاری در پروژه مشابه نشان نمی دهند.