ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

روش اتمی برای مقابله با برخورد سیارک ها با زمین

در سمپوزیوم «مفاهیم پیشرفته ابتکاری 2014» که ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه امسال توسط ناسا در دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیا امریکا، برگزار شد، تیم تحقیقاتی بونگ وی؛ روش جدیدی را برای مقابله با سیارک های عبور کرده از رادار زمینی را ارائه کرده است.

در واقع به دنبال برخورد یک سنگ ۲۰ متری در روسیه که سال گذشته اتفاق افتاد،‌ عده ای از دانشمندان به فکر مقابله با سیارک هایی شدند که ممکن است از برنامه اجرام نزدیک ناسا (NEOp) خارج بوده و با وارد شدن به جو زمین، ما را غافل کنند و فاجعه ای را به بار آورند.

در روش پیشنهاد شده این تیم تحقیقاتی در حال طراحی فضاپیمایی به نام «وسیله رهگیری سیارکی با سرعت بالا» یا HAIV هستند که این ابزار در فضای عمیق، برای سیارک‌های مهاجم در تیررس، ابتدا نوعی گودال در درون سیارک ایجاد می‌کند. سپس، بمب هسته‌ای پس از یک میلی‌ثانیه شلیک خواهد شد و سیارک‌ را به میلیون‌ها قطعه کوچک خواهد شکست. تعدادی از این قطعات ممکن است به زمین برخورد کنند که اثرات آنها بسیار کمتر از برخورد سیارک اصلی خواهد بود. در ادامه نمونه ای یک الگوی گرافیکی را برای این پیشنهاد می بینید:

ساخت اولین کره جغرافیایی از عطارد

با استفاده از هزاران تصاویری که سفینه مسنجر از ناسا دربین سالهای 2011 ا 2013 از عطارد منتشر کرده است، اولین کره جغرافیایی دقیقی از این سیاره به دست آمده و با قیمت 99.95 دلار به فروش می رسد. این کره که بیشتر از ۳۵۰ عارضه و دهانه های عطارد را مشخص کرده است، توسط  روبرت نایی از منجمان آماتور به کمک تیم تحقیقاتی سفینه مسنجر در ناسا تهیه شده است. 

دانلود نرم افزار پیمایش

مدتی قبل، مینی نرم افزار پیمایش برای سرشکنی پیمایش های کمتر از ۱۰ ضلع (به روش بودیچ) توسط مهندس غلامرضا دادایی از دبیران هنرستان های فنی شهرکرد منتشر شده بود که اکنون پس رفع بعضی اشکالات آن را می توانید از نشانی زیر دانلود نمایید. ایشان نظرات شما را برای ارتقاء این مینی نرم افزار را از طریق ایمیل شان که در صفحه اصلی نرم افزار آمده است را می پذیرند:


انتشار نسخه جدید و کاملتر:

http://s7.picofile.com/file/8240982634/setup.exe.html


ضمنا این خبر را می توانید در لینک زیر نیز ببینید:

http://geoinfo.blogsky.com/1396/09/25/post-950/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86%DB%8C



http://s5.picofile.com/file/8112342434/%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4.rar.html


تمدید مهلت ارسال مقالات همایش ژئوماتیک93

فرخوان مقاله برای همایش ژئماتیک 93 که از 22 دی ماه شروع شده بود، با یک هفته افزایش، تا 22 بهمن ماه تمدید

 شد.

ضمنا تاریخ برگزاری همایش:3 و4 خرداد 93 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد می باشد.

http://ncc.org.ir/HomePage.aspx?site=conf93.ncc.org&tabid=6022&lang=fa-IR

چهارمین فراخوان ثبت نام و معرفی مراکز استخدام نیروی انسانی

فراخوان و ثبت نام از متقاضیان کار و استخدام (با شرایط دولتی) از طریق سامانه نیروی انسانی شروع شده و تا آخر بهمن ادامه دارد. متقاضیان می توانند به نشانی زیر مراجعه و فرم مربوطه را پر نمایند:

http://www.niroensani.ir/

  • سطح اول : دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم.
  • سطح دوم : دارا بودن مدرک کارشناسی و یا معادل آن (علوم حوزوی).
  • سطح سوم : دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن (علوم حوزوی).
  • سطح چهارم : دارا بودن مدرک دکترا و دکترای تخصصی و یا معادل آن (علوم حوزوی).
  • مدارک تحصیلی معتبر از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات.
  • استخدام داوطلبان بصورت آزاد و منوط به جذب و تایید از مراکز معرفی شده است.

شروع : 1392/11/01    پایان : 1392/11/30

ضمنا سامانه نیروی انسانی در راستای شناسایی فرصت های شغلی و اطلاع رسانی به جوانان جویای کار راه اندازی شده است. این سامانه با در نظر گرفتن نیازهای جامعه در ابعاد اشتغال و با بهره مندی از کارشناسان ، توانسته فرصتی جدید در فضای مجازی ایجاد نماید. سامانه با توجه به گستردگی سازمانها، نهاد های دولتی (یا وابسته به دولت) و بخش خصوصی برای جذب نیرو، سعی وافر دارد تا اطلاعات استخدامی را در قالب بانک اطلاعات در اختیار اعضای سامانه قرار دهد. سامانه تلاش دارد باهدف ساماندهی و تسهیل در هدایت پتانسیل فعال جوانان به سمت فرصت های شغلی در فضای مجازی، گام های مناسب و بزرگ در راستای برطرف کردن این نیاز بردارد.

تغییر وبسایت مرجع ژئودزی

یکی از وبلاگهای فعال در زمینه ژئودزی و هیدروگرافی با عنوان مهندسی ژئوماتیک فعال بود که توسط مهندس امیرخانی مدیریت می شد. مدتی این وبلاگ فعالیت خود را متوقف کرد و از این هفته ایشان این فعالیت ارزنده را در سایت هلدینگ نقشه برداری در نشانی زیر مجددا شروع کرده اند. علاقه مندان می توانند به این سایت مراجعه نمایند:

http://www.geodesyco.ir/

Geodesy