ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

اخبار همایش ژئوماتیک ۸۹

سلام 

مهلت اراسال مقالات برای همایش ژئوماتیک ۸۹ به پایان رسید. دوستانی که می خواهند از نتیجه کار خود و دیگران مطلع شوند می توانند به آدرس زیر مراجع کنند. 

این هم چند تاریخ مهم در رابطه با این همایش که  برای برنامه ریزی بد نیست بدانید. 

 http://213.207.204.195/geo89con/images/OPLIST.pdf

 

  • آخرین مهلت ثبت نام شرکت در همایش: 31/01/1389
  • افتتاحیه: مورخ 19/02/1389    (صبح)
  • اختتامیه: مورخ 20/02/1389  (عصر)
  • برگزاری نمایشگاه: 19/02/1389 تا 22/02/1389 

  •  موفق باشید

    چاپ کتاب میکروژئودزی

    کتاب میکروژئودزی و سرشکنی شبکه های کنترل همراه با پروژه کاربردی توسط مهندس سعید فرزانه تهیه شده است. هنوز از انتشارات و نحوه تهیه کتاب اطلاعاتی بدست نیاورده ایم. در اینجا تنها به ارائه جلد کتاب در زیر بسنده کرده ایم:

    عربها و دنیای سنجش از دور

    دبی دومین ماهواره سنجش از دور خود را در سال 2012 م به فضا خواهد فرستاد. این ماهواره DubaiSat-2 نام دارد. البته روزنامه های عربی اعلام کرده اند که علاوه بر این ماهواره، برای طراحی و ساخت دو ماهواره مشابه دیگر نیز   برنامه ریزی شده است که به نامهای DubaiSat-3A  و  DubaiSat-3B به فضا پرتاب خواهند شد.

     .موسسه علوم و فن آوری پیشرفته امارات متولی پرتاب اولین ماهواره سنجش از دور این کشور  به نام  DubaiSat-1  بود. این ماهواره 50 میلیون دلاری در ژولای 2009 م به فضا فرستاده شد. البته ساخت این ماهواره در کره جنوبی انجام شده بود. یک سنجنده پانکروماتیک با قدرت تفکیک 2.5 متر و یک سنجنده چند طیفی با قدرت تفکیک 5 متر روی این ماهواره به اخذ تصویر می پردازند.

    امارات در پی ایجاد آزانس فضایی فدرال برای 7 امیر نشین تشکیل دهنده این کشور است. اماراتی ها اعلام کرده اند که DubaiSat-2 از قابلیتهای فنی بیشتری برخوردار است و تصاویر آن به صورت تجاری به فروش خواهد رسید.

    خوب این هم از عربها و دنیای سنجش از دور آنها. ا