ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پرتاب SkySat-1

در همین وبلاگ چندی پیش درباره مجموعه ماهواره ها صحبت کردیم. موضوعی که چند سالی است مورد نظر سازمانها و شرکتهای فضایی قرار گرفته است. مجموعه ماهواره ها از چند ماهواره مشابه یا تقریبا مشابه تشکیل می شوند که می توانند با تصویر برداری در زمانهای مختلف از یک منطقه مشکل قدرت تفکیک زمانی را حل کنند. در این رابطه شرکت Skybox قصد دارد 24 ماهواره  کوچک مشابه تصویر بردار را در فضا قرار دهد. اگر چنین اتفاقی روی دهد انقلابی در این زمینه خواهد بود. اولین ماهواره از این مجموعه با نام SkySat-1 در تاریخ 21 نوامبر 2013 با یک موشک روسی به فضا پرتاب شد. قدرت تفکیک این ماهواره زیر متر است و برخی نمونه تصاویر اولیه آن در سایت مربوطه به آدرس (http://firstimagery.skybox.com) قرار داده شده است. این ماهواره قابلیت اخذ تصاویر ویدیویی با دقت مناسب را نیز دارد. SkySat-1 کوچکترین ماهواره تصویر بردار با قدرت تفکیک زیر متر است که تا به حال به فضا پرتاب شده است. وزن این ماهواره ها حدود 100 کیلوگرم و حجم آنها در حد یک یخچال مینیاتوری خواهد بود.

این ماهواره در 21 نوامبر 2013 با یک راکت روسی به فضا پرتاب شد. فیلم پرتاب انرا از این آدرس می توانید ببینید (http://www.skybox.com/news/dnepr-rocket-successfully-launched)

وزن و فن اوری استفاده شده در این ماهواره ها به گونه ای است که شرکت ادعا می کند هزینه کل 24 ماهواره  کمتر از یک ماهواره با قدرت تفکیک بالا می باشد. ارتفاع پرواز 600 کیلومتری را قدرت تفکیک یک سنجنده آرایه ای (دو بعدی) جبران می کند.

یک نمونه از اولین تصاویر دریافتی این ماهواره را در زیر مشاهده می­کنید


 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
حامد چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 http://map-babol.blogfa.com/

جالب بود

[ بدون نام ] یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:36

ببین دنیا داره به کجا میره و ما وقتی میریم ۴ عدد عکس هوایی بگیریم نصفشو خط خطی میکنن تحویل میدن عجب دنیای عجیبی...................

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:48

خوب کاری میکنن خطخطی میکنن
شما حتما تجربه نداری
با این کار شما رو برای روز های سخت آماده میکنن
.
.
وقتی ی ژروژه انجام دادی صورت وضعیت و نقشه رو بردی خط خطی کردن زیاد ناراحت نمیشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد