ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

هلال سیاره زهره در پایان سال 2013

با آغاز عزیمت زهره به سوی آسمان صبحگاهی، کم کم هلال زهره نازک تر می گردد. در آخرین روز سال 2013 (سه شنبه 10 دی) این سیاره با ارتفاع حدود ۱۴ درجه تا ۱.۵ ساعت بعد از غروب خورشید در آسمان خواهد بود. در این زمان تنها ۴ درصد سطح زهره روشن است و درخشندگی آن از قدر 4.4- می باشد. به نظر می رسد دیدن این سیاره با ابزارهای نجومی تا 18 یا 19 دی به سختی امکان پذیر باشد. اما بعد از ۱۰ روز غیبت حدود اواخر دی ماه در آسمان صبحگاهی و در شرق ظاهر خواهد شد. تصویر زیر شکل اهله این سیاره را در اول، ۱۶ و ۳۱ دسامبر نشان می دهد:

  Venus on May 31, 2012

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 16:34

روزی میرسه نسل بعدی توی تاریخ ادبیاتشون دارن آدرس سایت های شما رو حفظ میکنن!
مثال : پدر علم وبلاگ نویسی نقشه برداری کیست :
در این مورد اطلاعات چندانی در دست نیست اما در تواریخ آمده یک ژئودزین و یک سنجش از دوری همین !!!!!! اولین بار بصورت منظم اقدام به ایجاد صفحات وب نموده و احتمالا از اهالی شهر های مشهد و اصفهان بودند و سالهای متمادی ۳۶ سال سن داشته اند اکثر نوشته های ایشان به واسطه حملات سایبری اقوام وحشی و ویروسها از بین رفته و مطالب اندکی که از ایشان بجا مانده توسط یکی از شاگردانشان (( احتمالا عشورزاده )) به ما رسیده که حاوی اطلاعات مفیدی در ضمینه تحول علوم ژئوماتیک است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد