ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماموریت جدید چین بر روی سطح ماه

هفته قبل موشک چینی حامل یک سومین سفینه فضایی به سمت ماه نشانه رفت. قرار است این سفینه تا ۱۴ دسامبر (شنبه 23 آذر) بر روی سطح ماه بنشیند. این سفینه 1200 کیلوگرمی که chang'e3 نام دارد، دارای تجهیزات زیادی است که وظیفه اندازه گیری و ارسال اطلاعات به زمین را بر عهده دارند. از وسایل جالب این سفینه، داشتن یک تلسکوپ برای نشانه روی به سوی کورونا(تاج)ی زمین می باشد!

قبلا نیز چین در سال 2007 و 2010 دو سفینه مشابه به این را به سمت ماه فرستاده بود. علاوه بر این ناسا مدار گرد LADEE را برای تحقیقات ماه از سپتامبر سال جاری مورد استفاده قرار می دهد. بیشترین تحقیق اخیر دانشمندان بر روی ماه در زمینه میزان آب موجود در ماه و اطراف آن می باشد. اگر چه در این سالهای چندین پروژه مربوط به ماه از جمله برخورد یک موشک به سطح ماه و ... اجرا شده است، اما از زمان لونای ۲۴ (1976) که روسها این سفینه را به سوی ماه فرستاند،‌ اکنون چین مجددا یک سفینه soft-land را مجددا به سوی ماه فرستاده است.


نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:24

روز دانشجو بر همگان مبارک

عشورزاده شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:35 http://www.eroi.ir

چین ابر قدرت جدید جهان که داره تو این اوضاع درگیریهای جهانی بیصدا کارشو میکنه ... واقعا یک نژاد برترند...تنها تمدنی که هنوز هم به تمدن خودش افتخار میکنه و بهش پایبنده...


www.eroi.ir

سلام جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:41 http://survey.niloblog.com

سلام . مهندس رستمی،
وبتون عالی هست،خوشحال میشم منو لینک کنید با نام مرکز تخصصی نقشه برداری و بگید بهم تا لینکتون کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد