ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پرتاب ماهواره «شریف‌ست» لغو شد

برنامه تحویل ماهواره شریف‌ست به سازمان فضایی که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شد.

به گزارش فارس، پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف پس از طراحی و ساخت ماهواره شریف‌ست قرار بود امروز شنبه ۲ آذر ماه در مراسمی این ماهواره را به سازمان فضایی ایران تحویل دهند که این برنامه بدون اعلام دلیل کنسل شد. رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پس از مذاکرات صورت گرفته بین دانشگاه شریف و سازمان فضایی ایران قرار شد پرتاب ماهواره شریف‌ست در زمان دیگری که هنوز مشخص نشده است صورت گیرد.

وی افزود: ماهواره شریف‌ست آماده تحویل به سازمان فضایی است و قرار بود امروز تحویل داده شود ولی این برنامه لغو شد و دلایل آن نیز مشخص نیست. ماهواره شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی سفیر یک B به فضا پرتاب می‌شود و قرار است پس از پرتاب در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گیرد. وزن این ماهواره دانشجویی کمتر از ۵۰ کیلوگرم است و برای طراحی و ساخت آن بیش از صد نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تلاش کردند. این ماهواره مجهز به دوربین تصویربرداری است و با کد کردن اطلاعات به زمین داده‌های به دست آمده را مخابره می‌کند.


منبع سایت الف


البته امید داشتیم که این محصول بهترین دانشگاه کشور را در فضا با خروجیهای واقعی داشته باشیم وبرای اولین بار به باشگاه دارندگان ماهواره های تصویر بردار وارد شویم. این ماهواره قرار بود با سنجنده ای با قدرت تفکیک 10 متر از سطح زمین تصویر برداری کند که متاسفانه هنوز از پرتاب ان خبری نیست. البته در سالهای قبل آنقدر افتتاح پروژه نیمه کاره و تبلیغات پر سر و صدا دیده ایم که معتقدیم بهتر است یک ماهواره کاربردی به فضا پرتاب شود تا این که یک جعبه به فضا برود و ساعتها درباره آن صحبت شود و یکبار هم نپرسند که خوب محصول آن کجاست ... مثل بسیاری موارد دیگر...


برای متخصصان کشورمان ارزوی موفقیت و سلامت داریم و منتظر پرتاب این ماهواره بومی که موجب افتخار خواهد بود می نشینیم..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد