ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

جزئیاتی از خورشید گرفتگی فردا

همزمان با طلوع خورشید در مناطق مرکزی ایالت متحده امریکا (ساعت 16:51 به وقت ایران) خورشید گرفتگی آغاز خواهد شد. ابتدا در اقیانوس اطلس و شرق برمودا کسوف به صورت حلقوی و سپس به صورت کلی در یک خط به پهنای کمتر از ۵۸ کیلومتر خواهد بود. در هنگام ظهر به وقت محلی(ساعت17:33 به وقت ایران)، خورشید گرفتگی به اوج خود رسیده و بیشترین میزان گرفت کلی حدود 99 ثانیه در جنوب غرب کشورهای غنا و ساحل عاج در اقیانوس اطلس می باشد.  علاوه بر اینکه بعضی مناطق مرکزی افریقا نیز شاهد کسوف کلی خواهند بود، در دیگر مناطق کسوف به صورت جزئی قابل مشاهده است: 

متاسفانه در این زمان در بعضی مناطق ایران یا خورشید غروب کرده و یا در حال غروب می باشد. لذا بیشترین گرفت در جنوب غرب ایران و خوزستان اتفاق می افتد که حدود نیم ساعت از گرفت جزئی را خواهند دید و حداکثر  تا 30 درصد سطح خورشید بوسیله ماه پوشانده می شود. در تهران و مناطق مکرزی کمتر از 15 درصد گرفتگی قابل مشاهده است. در مناطق شرقی و جنوب شرق و شمال غرب کشور امکان دیدن این گرفتگی وجود ندارد. 

همانطور که خورشید ناقص در امریکا طلوع می کند، در ایران هم خورشید به صورت ناقص غروب خواهد کرد. درست مثل تصاویر زیر که شکل طلوع خورشید در میامی با شکل غروب خورشیید در اهواز و خرمشهر شبیه است:

November 3rd's partial solar eclipse at sunrise

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد