ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

یک خطر برخوردی با زمین در آگوست 2032

11 روز قبل در 16 مهر در حالیکه دولت امریکا در تعطیلی ناشی از مشکلات با کنگره به سر می برد٬ دو نفر از رصدگران روسی توانستند یک جرم ۴۰۰ متری را از قدر ۱۷ با تلسکوپ 8 اینچی خود در رصدخانه آستروفیزیک کریمین کشف کنند. بعد از بررسی مشخص شد این جرم سیارک خطرناکی است که در 16 سپتامبر (۳۱ شهریور) از فاصله 6.7 میلیون کیلومتری زمین عبور کرده و در عبور بعدی در تاریخ 26 آگوست 2032 احتمالا به زمین برخورد خواهد کرد. شکل زیر مبین این مطلب است و نام این سیارک 2013,TV135 تعیین شده است:

A visit by asteroid 2013 TV<sub>135</sub>

یادآوری می شود در ناسا بخشی برای بررسی اجرام نزدیک به زمین و ریسک برخورد آنها وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی از این اجرام به لیست اضافه می شوند. آپوفیس نام خطرناکترین این اجرام است که سیاکی به قطر حدود 325 متر که در سالهای 2029 و 2036 خطر جدی برای برخورد با زمین می باشد. از نشانی زیر می توانید یکی از نتایج این برنامه در ناسا که شامل گزارش اجرام عبوری نزدیک زمین در هفته های آینده می باشد را ببینید:

http://neo.jpl.nasa.gov/ca/

نظرات 1 + ارسال نظر
علی احمدی دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:38

اولا سلام
دوما از کجا معلوم که این جرم روی یک مدار منظم داره حرکت میکنه مگه حرکت ۱۹ سال پیش اون جرم رو دیدن که اینقدر مطمئن اینو میگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ

سلام مهندس
ممنون از اظهار نظرتون
اگر اطلاعات عبور قبلی وجود داشت، بهتر می تونستند تصمیم گیری کنند. برای همین است که الان دو سه نظر مختلف در مورد برخورد وجود دارد و همه میزان ریسک برخورد را اعلام نکرده اند. به هر حال همین اطلاعات اولیه در زمان حال می تواند بر اساس داده ها و مدلهای قبلی به ما کمک کند که مواظب باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد