ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ثبت تصویر زیبای کسوف در مریخ بوسیله مریخ نورد

اگر چه مریخ شباهت زیادی به زمین دارد اما دورتر بودن آن از خورشید باعث می شود تا اندازه خورشید از روی سطح آن حدود دو سوم اندازه خورشید زمینی باشد (حدود  20 دقیقه قوسی به بجای ۳۰ دقیقه). دو  قمر فوبوس و دیموس با قطر زاویه ای 9.4 و 1.7 دقیقه قوسی نمی توانند کل سطح خورشید را بپوشانند. لذا این دو قمر یک کسوف حلقوی را می توانند بوجود آوردند. 

مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) با وزن 900 کیلوگرم در 26 نوامبر 2011 به سوی مریخ پرتاب شد و در 6 اوت 2012 برای یک سفر تحقیقاتی 23 ماهه بر روی مریخ نشست. تا کنون تصاویر ارزشمندی را به زمین مخابره کرده است. از جمله مراحل یک کسوف در سه عکس به فاصله ۳ ثانیه از یکدیگر در 26 مرداد 1392 که در بالا می بینید! 

MRO sees Curiosity landing.jpg            Mars 'Curiosity' Rover, Spacecraft Assembly Facility, Pasadena, California (2011).jpg

تصویر راست: سقوط مریخ نورد با بالن و موتورهای جت برروی سطح مریخ        سمت چپ: تصویر مریخ نورد کنجکاوی به طول 2.9 متر


نظرات 1 + ارسال نظر
سایت تخصصی جی.آی.اس یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:07

سلام،
با تشکر از شما برای لینکی که از سایت تخصصی جی.آی.اس (GISTech.ir) در وبلاگ خود قرار داده اید.
در راستای هدف سایت، که در زیر عنوان سایت نیز آمده است - یعنی آموزش و گسترش سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) - و پس از نظرسنجی عرضه شده در سایت برای ایجاد یک انجمن در کنار سایت، این اقدام در دستور کار تیم مدیریتی سایت قرار گرفت و با آماده شدن جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری کار، اکنون انجمن تخصصی جی.آی.اس فعالیت خود را آغاز نموده است.
به همین منظور خوشحال خواهیم شد شما مدیر فعال وبلاگ ژئواینفو را در انجمن تخصصی جی.آی.اس در کنار خود ببینیم. انجمن فضایی را در اختیار قرار می دهد تا همه کاربران حوزه GIS و سنجش از دور بتوانند نقطه نظرات، سوالات، دیدگاه ها، مطالب -و به طور خلاصه هر آن چه که به فضای GIS و سنجش از دور مربوط می شود- را مطرح کرده و با افزایش دانش خود، در کمک به دیگران نیز سهیم باشند.
ضمنا در صورت تمایل، خوشحال خواهیم شد لینک انجمن تخصصی جی.آی.اس را با آدرس http://GISTech.ir/forum/index.php در فهرست لینک های وبلاگ خود قرار دهید.


با احترام
سایت تخصصی جی.آی.اس

با سلام و خسته نباشید
با توجه به اینکه مدیریت بخش های مختلف یک انجمن نیاز به گذاشتن وقت می باشد و تا کنون پیشنهاد های زیادی در این زمینه داشته ایم٬ ترجیح می دهیم با هدفی که قبلا در ایجاد این وبلاگ داشتیم٬ بیشتر در زمینه اطلاع رسانی ژئوماتیک فعالیت کرده و آموزش های در محیط های آکادمیک داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد