ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

عید فطر مبارک باد

درمعنی فطر کلماتی مثل گشودن و بازکردن روزه٬ بازگشت و پیروزی و ... آمده است. گرفتن روزه در آن حرام بوده و در حدیثی از امام صادق امده است: "تا سه روز پس از عید قربان و عید فطر٬ روزه داشتن روا نیست و این روزها روز خوردن و آشامیدن است." در تحریم روزه داری در این دو عید دلایل زیادی آمده است. مرکز مطالعات و پاسخ گویی شبهات٬ چند مطلب را در این زمینه آورده است:

اولاً: این دو عید ریشة قرآنی دارد و مستقیماًُ از طرف خداوند برای مسلمین عید قرار داده شده است. دیگر اعیاد ریشه روایی دارند،‌ و تکلیف نماز عید مخصوص این دو عید است. 

ثانیاً: در اصل این اعیاد عبادی هستند. مثلاًُ عید فطر به دنبالة ماه مبارک رمضان است و عید قربان دنباله ایام حج می‌باشد. حالت سابقه آنها عبادت همراه با زهد و گریز از دنیااست. در ماه رمضان یک ماه تمرین زهد و دنیاگریزی  و در حج نیز به همین صورت. بنابراین جهت رعایت اعتدال یک روز نیز زهد را کنار بگذاریم. 

ثالثا: مردم به تعبیر روایات در این دو روز مهمان خدایند و خداوند نمی‌پسندد که مهمانانش روزه‌دار و گرسنه باشند. 

رابعا: در بعضی تعابیر هم آمده است که این دو روز و نیز ایام دیگری که روزه در آنها حرام است، مانند ایام تشریق و نیز در نفی روزه در سفر، هدیه‌ها و یا صدقات خداوند است بر بندگانش. و سزاوار نیست که صدقه و هدیه را ردّ نماییم.


نظرات 1 + ارسال نظر
یوسف عبادزاد شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:38

سلام مهندس عزیز خسته نباشید
مهندس میخواستم بدونم آیا نرم افزاری هست که بشه برداشت توپوگرافی رو بصورت 3 بعدی نشون بده......اگه هست ممنون میشم معرفی کنین. با CIVIL میشه همچین کاری کرد؟

سلام
همه نرم افزارهای ترسیم این کار رو انجام می دهند
برای رسم سه بعدی در سیویل به کتابهای آموزشی مراجعه کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد