ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ما کجاییم


داشتم در سایتی لیست کنفرانسهای مربوط به علوم زئوماتیک در آسیا را مطالعه می کردم. که در زیر هم آورده ام.

 

همانطور که می بینید خبری که در کشور ما نیست و البته مهمتر آن که در بازه زمانی ارایه شده در این سایت از 10 موردی که ذکر شده است، 3 مورد آن (یعنی  تقریبا 30 درصد)  به امارات متحده عربی مربوط می شود و در این کشور کوچک اتفاق می افتد.

امسال همه برگزاری کمرنگ همایش ژئوماتیک 92 در سازمان نقشه برداری با سطحی بسیار پایین که حتی با همایش ژئوماتیک سالهای قبل هم قابل مقایسه نبود را بسیاری دیدند. خوش به حال آنانی که این همایش را از نزدیک ندیدند.

با خودم فکر می کردم که واقعا این کشور کوچک در قبال پتانسیلی که در کشور داریم چه کاری انجام داده است و چگونه جایگاه خود در منطقه را بالا می برد. و ما در هیاهوی شعار و ادعا گم شده ایم. واقعا مدیران بخش ژئوماتیک کشور در این سالهای اخیر فقط بوده اند و فقط هستند. همین! دیگر این که پیشرفت و ارتقای این شاخه مهم و نوین فن آوری چه می شود را به وادی فراموشی سپرده اند.

می نشینیم و مثل خیلی چیزهای دیگر به بعد از انتخابات دل می بندیم. دوره قبل که دوره مدیریت نبود....

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن غانمی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:18

سلام

جناب مهندس ما به مرحله ای رسیدیم که فقط ادعا میکنیم و به قول معروف لاف میزنیم، چشممون رو به روی پیشرفتای کشورای دیگه بستیم.......به هیچ وجه نمیتونیم و نمیخوایم باور کنیم که یه روز یه کشور عربی تونسته و یا میتونه از ما پیشرفته تر باشه (شاید به خاطر نژاد پرستی باشه یا...)
به نظر من بهتره به جای زیرسوال بردن موفقیت های دیگران بشینیم و فکر کنیم و بازم فکر کنیم و باز فکر کنیم که چطوری میتونیم مثل همسایه هامون و حتی سریعتر از اونا به پیشرفت (توی علوم مختلف) برسیم.....دنیا یه دهکده ی جهانیه که باید تعامل صورت بگیره یعنی یه چیزی بدی و یه چیزی بگیری پس باید متقابلا اونا و ما بتونیم با هم کار کنیم و از پیشرفتای هم کمک بگیریم(ولو اینکه بیشتر رشد اونا مدیون دلارهای نفتی و مغزهای اروپایی و آمریکایی باشه!)
ممنون از حوصله ای که کردین برای خوندن این نظر

سلام
این متن دقیقا تحسین کشورهای موفق در این زمینه و تذکر به مدیران داخلی برای تلاش بیشتر است.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد