ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره Gokturk-2 ترکیه در مدار قرار گرفت

در آخرین ماه سال 2012 ترکیه کشور همسایه ما به کمک یک موشک چینی از یک ایستگاه چینی ماهواره Gokturk-2 خود را به فضا فرستاد. این موشک Long March صد و هفتاد و چهارمین موشک از نوع خود بود که ماموریت خود را با موفقیت انجام داد. این ماهواره بومی ترکیه توسط موسسه تحقیقات فن آوری فضایی با همکاری صنایع هوا فضای ترکیه ساخته شده بود. سنجنده نوری این ماهواره منابع طبیعی توسط کره جنوبی تولید شده بود.


این ماهواره 400 کیلویی قدرت تفکیک مکانی حدود 2.5 متر با ظرفیت ذخیره سازی 15 گیگابایت تصاویر را دارد. این ماهواره تکمیل کننده ماهواره Rasat با قدرت تفکیک 7.5 متر است که توسط روسیه به فضا پرتاب شد. وزارت دفاع ترکیه یک ماهواره یک تنی را نیز از دو شرکت اروپایی خریداری کرده است که قدرت تفکیک آن حدود 70 سانتیمتر برای باند پانکروماتیک و 2.8 متر برای باند چند طیفی می باشد (نظیر ماهواره Pleiasdes).

نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان که پرتاب این ماهواره را به صورت زنده مشاهده می کرد گفت که با پرتاب این ماهواره ما نیز به کشورهای مدعی این فن آوری پیوسته ایم. ما جزو 25 کشوری هستیم که خود ماهواره های بومی خود را تولید می کنند. ترکیه اعلام کرده است که میخواهد به جمع کشورهای پرتاب کننده ماهواره نیز بپیوندد.

در این میان چین بازار پرتاب ماهواره ها را هرچه بیشتر به دست می گیرد و پرتابهای موفقیت آمیز این کشور تبلیغ خوبی برای آن ایجاد کرده است. به طور مثال در شهریورماه گذشته چین یک ماهواره منابع طبیعی ونزوئلا را نیز با موفقیت در مدار قرار داد.

امیدواریم خبرهای خوبی از کشورمان نیز در رابطه با فضا بشنویم

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر علوی پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:04 http://GISTech.ir

سلام،
من وبلاگ شما را با آدرس http://www.geoinfo.blogsky.com/ مشاهده کردم که حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره نقشه برداری، GIS و موضوعات و کاربردهای اون بود. همچنین منابع مناسبی نیز در وبلاگ شما معرفی شده است.
البته من هم وبلاگی با آدرس GISWorld.blogfa.com دارم که در زمینه موضوعاتی شبیه به وبلاگ شما فعالیت می کند. مدتی است که با توجه به مشکلات پیش آمده در وبلاگ نویسی، من جمه پاک شدن عکس ها از روی سرورها، تصمیم گرفته ام تا با همکاری دوستان سایتی را درباب GIS و موضوعات مربوطه راه اندازی کنیم. فکر می کنم اگر بتونیم ارتباط وبلاگ شما و من رو بیشتر کنیم، برای استفاده بازدیدکنندگان بهتر خواهد بود.
بدین منظور من لینکی به وبلاگ شما در وب سایت خود آدرس http://GISTech.ir/لینک-ها قرار داده ام و خوشحال می شوم در صورت امکان به وب سایت من لینک کنید.
امیدوارم این کار شروع روابطی بهتر در آینده باشد.
با آرزوی موفقیت روزافزون
امیر علوی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد