ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

بازنشستگی ماهواره لندست 5 به زودی

سازمان نقشه برداری زمین شناسی آمریکا رسما بازنشستگی ماهواره لندست 5  را در چند ماه آینده اعلام کرد. به این ترتیب طولانی ترین ماموریت ماهواره های تصویر بردار پایان خواهد یافت. این ماهواره بارها توسط متخصصین USGS بازیابی شده بود ولی با از کار افتادن ژیروسکوپ اصلی ماهواره  دیگر امیدی به بازگردادن آن نیست. این ماهواره که برای سه سال فعالیت طراحی شده بود در بیست و نهمین سال فعالیت بازنشسته خواهد شد. لندست 5 از سال 1984 تا به حال 150000 بار دور زمین گشته است و حدود دو ونیم میلیون تصویر از سطح زمین اخذ نموده است.

 

از سال 1984 تا به حال هر پدیده یا اتفاقی که بزرگتر از یک میدان فوتبال بوده است به خوبی توسط این ماهواره به صورت قابل شناسایی تصویر برداری شده است. مسئولین پروژه می گویند که دنباله برنامه سری ماهواره های لندست را پی خواهند گرفت اما امیدی به تکرار آنچه درباره لندست 5 افتاد ندارند.

 

این ماهواره توسط تیم مهنسی ناسا به ارامی از مدار خود خارج خواهد شد. ناسا قول داده است که لندست 8 را در فوریه 2013 به فضا ارسال کند. از سال 2008 سازمان زمین شناسی آمریکا داده های سری ماهواره های لندست را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده است .

اگر مشتاق به دانستن مطالب بیشتری از این ماهواره ها هستید به سایت مربوطه در ادامه سری بزنید.

http://landsat.usgs.gov/


نظرات 1 + ارسال نظر
عارف محمدی چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:37

سلام دکتر
لطف کنین در مورد ماهواره های راداری و نحوه ی دریافت تصاویرشون مطلب بزارین

سلام
درباره تصویر برداری راداری می توانید به فصل 6 کتاب مبانی سنجش از دور فاطمی - رضایی مراجعه فرمایید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد