ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

جلسه همکاری سازمان APSCO با رصدخانه های کشور

روز چهارشنبه اول آذر ۱۳۹۱ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ ٬ در محل سازمان فضایی کشور جلسه همکاری سازمان همکاری های فضایی آسیا اقیانوسیه (APSCO) با رصدخانه های بزرگ و مهم کشور به منظور انتخاب ایستگاه های مانیتورینگ و کنترل ماهواره ها برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از رصدخانه های تبریز٬ تفت٬ شیراز٬ بیرجند٬ اصفهان٬ کاشان و کرج حضور داشتند٬ ضمن معرفی امکانات و فعالیت های این رصدخانه ها٬ به تشرح پروژه رصد اپتیکی ماهواره ها برای کنترل مدار آنها (APOSOS) مطرح شد. در این پروژه قرار است هر ماهواره در هر مداری (GEO, LEO, MEO) از طریق ایستگاه های رصدی مهم کشورهای عضو این سازمان (چین٬ اندونزی٬ ایران٬ ترکیه٬ مغولستان و... ) مورد تعقیب قرار گرفته و مدارشان تعیین شود. یکی از نکات جالب این پروژه٬ تعیین وضعیت حدود ۵۰۰۰ زباله فضایی که اکثر آنها در ارتفاع ۸۰۰ کیلومتری قرار دارند می باشد. ابعاد این اجرام سرگردان فضایی که اکثرا از نتایج پرتاب ماهواره ها بوجود آمده اند٬ ممکن است از چند سانتیمتر تا چند متر باشد.

از سمت راست به چپ: دکتر شن مین (کارشناس فنی پروژه APOSOS)٬ دکتر هاین ین (مدیر پروژه APOSOS) و سید قاسم رستمی (دارای رصدخانه شخصی)٬ حسنعلی پورمساحیان (از دانشگاه آزاد تفت) و پروفسور ژائو یو (عضو هیئت علمی رصدخانه ملی چین و رابط پروژه)

نظرات 1 + ارسال نظر
عارف محمدی جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 00:42

سلام مهندس
میشه بگین آقای پورمساحیان چی میخواد تو این جمع؟
ممنون

سلام
ایشون نماینده دانشگاه تفت برای رصدخانه عظیم دانشگاه است.
چون مهندس رستمی در حال ترک دانشگاه است و یک نفر باید می اومد تا از کم و کیف تصمیمات با خبر بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد