ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دانلود فایل راهنمای نقشه برداری ماده ۱۴۷ ثبت اسناد

در اجرای تکالیف مقرر در مواد ۱۵، ۱۷ و ۱۸ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، مصوب 20/9/1390 مجلس شورای اسلامی(در 18 ماده که در 30/9/1391 به تأیید شورای نگهبان رسید)، آیین‌نامه اجرایی متضمن ترتیب تشکیل جلسات، نحوه رسیدگی هیات‌ها و کارشناسان و نحوه دریافت و هزینه‌کرد وجوه قانونی در ۲۱ ماده و ۱۵ تبصره در تاریخ 25/4/1391 به تصویب رییس قوه قضائیه رسید و از ابتدای آبان 1391 به صورت خدمات الکترونیکی، اجرایی شده است.

در این راستا، فرم مخصوصی تحت فرمت اکسل با نام ParcelMap.xlsx باید توسط نقشه بردار تکمیل و پس از تأیید، وارد پروسه فوق گردد. در ادامه کارشناس سازمان، که نماینده و نقشه‌بردار و کارشناس ثبتی است که به موجب ابلاغ مدیرکل ثبت استان به عنوان کارشناس معرفی می شود، پرونده را با حضور متقاضی به محل مورد نظر برده و نقشه ارائه شده را با تصرفات فعلی و مدارک خرید تطبیق می دهد.تا کنون سؤالات زیادی توسط نقشه برداران برای تعیین ابعاد و مختصات گوشه های ملک در فرم مخصوص این سازمان مطرح می شود که در اینجا یک فایل راهنمای ۴ صفحه ایی برای این منظور آماده کرده ام. می توانید این فایل را از نشانی زیر دریافت کنید:

http://s3.picofile.com/file/7550998167/Surveying_147.pdf.html

برای دانلود فرم اکسل  و برای ورود به سایت ثبت ملک از نشانی های زیر استفاده کنید:

http://www.sabtemelk.ir/ParcelMap.xlsx

http://www.sabtemelk.ir/


رستمی

نظرات 10 + ارسال نظر
(¯`·._.·[ج.خ]·._.·´¯) شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:18

مهندس جان خیلی گلی
امید موفقیت روز افزون شما

محمد علی باقری شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:20

با عرض سلام و احترام
به این وسیله از راهنمایی‌ها و توصیه‌های مفید شما بسیار سپاسگذارم.

(¯`·._.·[ج.خ]·._.·´¯) شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:27

دوباره مهندس جان سلام
دیدم دوستان دانشگاهیمان زبان انگلیسی آنها تاحدی ضعیف است لذا بهترین سایت های آموزش زبان انکلیسی را در اینجا ذکر می نمایم :
http://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar

http://behnamaghayani.blogfa.com

http://m-tavakol.blogfa.com

http://www.irlanguage.com
لازم به ذکر است بهترین سایت، فقط وفقط سایت
http://www.irlanguage.com

هاشمی شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:22

بسیار عالی ؛ مثل همیشه

مرتضی اکبرزاده یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:54

سلام خدمت اساتید محترم
این فایلی که گذاشتید کمک بزرگی برای ما است.
اما در شهر ما زمین های زیر ۱۰۰۰ متر ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بیشتر نمی دهند. اگر ممکنه کمک کنید به ما بیشتر بدهند.
باز هم ممنون

سلام دوست عزیز
ما کار علمی می کنیم و کار اقتصادی به این صورت که شما می فرمایید و همچنین تعیین قیمت با ما نیست.
موفق باشید

شرکت NPR دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:02 http://www.nprco.com/gps

سلام. شما همیشه بی نظیر و کلیدی راهنمایی و آموزش می دهید. استادی استثنایی هستید و راهنمایی که تهیه کردید نیز موید این مطلب است.
شاید فیلم های معرفی سیستم جی پی اس نیز کمکی برای آنهایی باشد که اطلاعات ضعیفی از جی پی اس ها داشته باشند. البته نه برای اساتیدی مانند شما و مهندسین نقشه بردار بروز
www.nprco.com/gps

سلام
ممنون از اظهار نظر شما
خوب شرکت NPR جی پی اس های ایستگاهی مختلفی رو وارد می کنه که می تونیم به مدلهای X20, X90, X91 , X900 که هم تک فرکنسه و هم دو فرکانسه و هم GNSS هست و RTK رو هم داره٬ مثال بزنیم. با این اوضاع اقتصادی کاهش حدود قیمت رو هم بیان می کردید.
با تشکر
مجدد

امید یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:49

در انتهای فایل اکسل نوشته «هزینه دریافت شده از متقاضی طبق تعرفه (به ریال)» ولی من هرچی گشتم تعرفه خاصی برای این کار رو ندیدم! آیا شما اطلاعاتی در این باره دارید؟
متاسفانه به همین دلیل برخی سودجویان و غیر متخصصین با قیمتهای بسیار نازلی در حال انجام این کار هستند و مشخص هست که با قیمت پایین نمیتوان راه حل های اصولی و علمی که شما در راهنمای خود ارائه کردید را عملی کرد. بنابراین بهتر بود تعرفه این کار هم به طور مشخص مطرح میگردید.

سلام
تعرفه ای قانونی برای نقشه برداری ماده ۱۴۷ وارد نشده و در فایل راهنما هم اشاره کرده ام که این مبلغ را گروه های نقشه برداری در نظام مهندسی توافق کرده اند. البته اون هم در شهرهایی که نظام مهندسی فعال دارند.
ثانیا غیر از نقشه برداران دارای حق امضاء نمی توانند وارد شوند. چون پرونده ها فقط به این دسته از نقشه برداران ارجاع می شود مگر اینکه درشهرهایی که سازمان ثبت برنامه مشخصی را برای نظم دهی به این موضوع در پیش نگرفته است.

امید دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:05

«ثانیا غیر از نقشه برداران دارای حق امضاء نمی توانند وارد شوند. »
دوست عزیز ۴ گروه میتوانند وارد شوند از جمله شرکتهای مهندسین مشاور نقشه برداری. و این شرکتها بر اساس تعرفه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری فعالیت میکنند. پس نمیشه که هر گروهی از این چهار تیم صلاحیت دار طبق دلخواه خود عمل کنند. ضمن اینکه در این زمینه سازمان های نظام مهندسی بسیار ضعیف عمل میکنند وگرنه افراد منتخب در هیات مدیره و کمیسون های فنی باید سریعتر برای این مورد تعرفه همسان تهیه کنند که متاسفانه بدلایل آشکاری که حتما در جریان هستید (تاخیر در اعطای اعتبار نامه های هیات های جدید و انتخابات نزدیک کمیسیون های فنی) هنوز محقق نشده است. همچنین بهتر است این جمله من عینا قید گردد تا مهندسین نقشه بردار دقیقا در جریان باشند که بابت هر مهری که میزنند در انتهای سال مالی باید کلیه مالیاتهای مربوطه را با دارایی تسویه کنند در غیر این صورت تمدید پروانه آنها منوط به تسویه حساب دارایی خواهد بود. ضمنا کلیه نقشه برداران بدانند که از ابتدای سال مالی جدید موظف به تهیه دفاتر پلمب دارایی بودند که اگر این کار را نکردند حتما امسال را باید جریمه شوند (۶۰ هزار تومان) و بدتر اینکه ممکن است مالیات را هم الراس شوند. و این بدلیل سهل انگاری در اطلاع رسانی سازمان های نظام مهندسی هست. از ابتدای سال مالی جاری کلیه مهندسین نظام از گروه مالیاتی بند ج به بند ب منتقل شده اند و این هم در همین راستا هست. علاوه بر اینکه باید کداقتصادی اشخاص حقیقی هم دریافت کنند (از طریق ثبت در سایت دارایی). خلاصه مطلب اینکه اگر امروز کاری را ارزان انجام دهید فردا اداره دارایی مالیات تعرفه اصلی را به صورت الراس از شما دریافت خواهد کرد و متضرر خواهید شد پس توافق و تبصره و ... اینها قابل قبول نیست و جا انداختن قیمتنهای نازل هم به نفع افراد صلاحیت دار و فنی نیست. بنابراین حتما این مورد را برادرانه از سوی من بپذیرید و بجای بحث در این باره با همکاران اطلاع رسانی بفرمایید.

سلام مهندس جان
تا آنجا که من اطلاع دارم٬ کسانی که در نظام مهندس پروانه دارند٬‌مشکلی برای کد اقتصادی و مالیات دارایی ندارند و چندین سال است که مالیات می پردازند و بعد حق امضاء های جمع شده را دریافت می کنند. ضمنا حق الزحمه خدمات نقشه برداری ماده ۱۴۷ به حساب سازمان نظام مهندسی می رود و شخص مستقیما دریافت نمی کند.
موضوع دوم در مورد مالیات است که به صورت درصدی دریافت می شود که قانون آن را مشخص کرده رقم آن ۵٬ ۷٬ ۱۰ و یا ۱۴ درصد می باشد (بسته به نوع خدمات). لذا قرار نیست کسی کم دریافت کند و بیشتر مالیات بدهد.
ضمنا اگر شما تعرفه ای از خدمات ماده ۱۴۷ که سازمان مدیریت مشخص کرده رو و عنوان می کنید شرکت های مشاوره باید طبق آن عمل کنند رو بفرمایید تا دیگران استفاده نمایند.
باتشکر
رستمی

علی از گرگان دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:11

سلام مهندس،بیا گرگان ببین چه خبره!!!بزن بزنه مهندس
کاش طرز فکر همه مثل شما بود و اونایی که نیاز مالی نداشتن کار رو به جوونا میسپردن ولی اینجا اینطور نیست.هرکی رو میبینی دستش متر گرفته داره نقشه برداری میکنه!متاسفانه بعضی از نقشه برداری اینجا هم فقط نشستن مهر میزنن!!برای هر سند 50تومن میگیرن و مهر میزنن!!برای همین هرکی که مشتری میاره کار رو انجام میده ونقشه بردار براش مهر میزنه!!بد اوضاعی شده مخصوصا عمرانیا که چون بواسطه کارای اجرایی خودشون توشهر آشنا زیاد دارن الانم که ساخت و ساز کم شده چسبیدن به نقشه برداری!!!بد اوضاعیه مهندس خیلی بد!!

برومند چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:01 http://www.nprco.com/gps

البته در انتهای مطالب مفید این فایل آموزشی شما، اجازه دهید دو نقد داشته باشم، اول: داشتن جی پی اس سه فرکانسه در شرکت ما برای فریب نبوده و تبلیغات دروغین نیز نداشته ایم، مشتریان GNSS دو فرکانس، خود مایل به سرمایه گذاری بیشتر برای داشتن تکنولوژی آینده داشتند و علی الرغم دادن اطلاعاتی صحیح، سه فرکانسه را برای 4 الی 8 سال آینده انتخاب می کردند. دوم: RTK بدلیل سرعت بالا دارای راندمان بالاتر و در کارهای حجیم حتی از تک فرکانسه مقرون به صرفه تر در سود آوری و بازگشت سرمایه است. شما در روشها از آن نام بردید ولی در پایان نتیجه گیری را بر روی تک فرکانس داشتید که با شما موافق نیستم. روز خوبی داشته باشید.

سلام جناب مهندس برومند
ممنون از اظهار نظر شما
البته انتقاد ما از ادعای دروغین سه فرکانسه بودن جی پی اس٬ شما و فروشندگان دستگاه ها نبود. بلکه اگر شما یک جستجو در سایتها های نیازمندی ها و کارٓابی نظیر ایستگاه بزنید٬ این تبلیغات رو خواهید دید.
در مورد این راهنما هم باید بگویم که خیلی سریع و در عرض دو ساعت نوشتم و ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد. من در نظرات قبل هم گفتم که بهتر است صاحب نظران که تعداد آنها کم نیست و تجربه بیشتری از بنده دارند٬ مشابه این کار را انجام داده و دست به کار شده و فایل راهنما منتشر کنند. حتی امروز به یکی از همکاران پیشنهاد دادم یک کتاب در این زمینه بنویسد!
اگر چه با روش جدیدی که سازمان ثبت در پیش گرفته ممکن است انجام این کار با جی پی اس منتفی شود.
با احترام
رستمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد