ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

توتال ها هم تصادف کرده و می میرند

چند  عکس از آقای عارف محمدی دریافت کردیم که حادثه به زیر گرفته شدk یک توتال استیشن انعطافی لایکا (flex-line TS) را در یک کارگاه عمرانی بوسیله یک کامیون نشان می دهد. حادثه ای که قبلا هم در ایران اتفاق افتاده است و بیشتر به خاطر سهل انگاری نقشه برداران و کم دقتی رانندگان صورت می گیرد. اگر چه این عکس ها را از فیس بوک دریافت کرده اند٬ اما اطلاعات دقیقی از این حادثه موجود نیست. اگر خوانندگان سایت اطلاعی دارند٬ در قسمت نظرات منتقل نمایند و یا حوادث مشابه را گزارش کنند تا برای همگی درس عبرتی باشد. خصوصا با این اوضاع اقتصادی که این توتال بالای ۲۰ میلیون قیمت داره.


نظرات 16 + ارسال نظر
کبیر سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:34

جمع کنید این مسخره بازیا رو...آبروی نقشه برداری رو بردید!

تعریف چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:48

عکس قشنگی است و نیز عنوان آن قشنگتر

نقشه بردار گریان چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:41

خدایش بیامرزد
تو این وضع که به جوونای تازه فارغ التحصیل نقشه برداری کاری نمیدن یا میگن در کار کردن با توتال باید حرفه ای باشی که اینم یک باره محاله این کار یعنی ...اصراف.. حرام و هزار تا چیزه دیگه و مسبب آن باید به دار مجازات آویخته شود.

سمایی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 http://samaee.com

همانطور که مشخصه این حادثه تو ایران اتفاق نیفتاده که اطلاعاتی هم ازش موجود باشه.

کبیر شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:16

من با خود شما بودم مهندس رستمی که آبروی نقشه برداری رو بردید!

سلام
ما که عددی نیستیم که آبروی نقشه برداری رو ببریم
به هر حال اگر هم این کار رو کردیم٬ هر کس اشتباهاتی داره که بنده هم مستثنی نیستم. امید که بعد از این اشتباهاتمون زیاد نشه و شما رو نرنجونه.
شما که کبیرید و بزرگید٬ ما رو ببخشید
موفق باشید

باقری شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:41

همانطور که آقا/خانم سمایی می‌فرمایند، این حادثه در ایران اتفاق نیفتاده است؛ چون پلاک اتومبیل ها با پلاک اتومبیل‌های ایران متفاوت است.

کبیر یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:38

اخه نقشه برداری اینجا به نظرم قوی بود...ولی اخیرا به نظرم استادای ضعیفی رو اوردید که سطح علمی رو اوردن پایین.

سلام
منظورتون از اینجا استادای قوی داشت٬ اونجایی که شما هستید (دانشگاه خواجه نصیر) یا دانشگاه قبلی که من بودم (دانشگاه آزاد تفت) یا دانشگاهی که الان هستم (دانشگاه بجنورد)٬ کدوم رو منظورتون هست؟
ضمنا استادای خوب اونقدر سرشون شلوغه که با این اوضاع اقتصادی دانشگاه زیر بار مبالغ بالای پرواز و حق التدریس و ... نمی ره.
موفق باشید

کبیر دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:19

تفت!

شرکت NPR دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:05 http://www.aparat.com/v/950Cs

شاید با دیدن فیلمی قدیمی از روش های ژئودزی قدیم در این فیلم مستند که 28 سال قبل از روش های نجوم و ژئودزی آن دوران با ابزارهای آنروز در ایران تهیه شده، بینندگان قدر توتال ها و جی پی اس های امروزی را بیشتر بدانند. لینک فیلم:
http://www.aparat.com/v/950Cs

کبیر سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:12

چرا جواب ندادید؟؟

با سلام مجدد حضور محترم کبیر
در نظر قبلی که پاسخ مشخص بود
تفت رو باید کسی که بعد از من مدیر گروه میشه پاسخ بده
قبلا هم که اونجا بودم چاره ای نبود
چون تعداد دانشجو کم بود و برای کلاسی که ۱۰ نفر هم نمی شدند دانشگاه زیر بار نمی رفت از اساتید با تجربه تر استفاده کرد.

کبیر پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:03

خب مدیر گروه تفت کی شده الان؟؟

سلام
مگر غیر از مهندس نقدی٬ هیئت علمی دیگه ای برای گروه نقشه برداری تفت باقی می مونه؟؟

کبیر جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:06

مهندس رستمی
شما خیلی باحالی
تازه خیلی هم دوست داشتنی هستی
همه خوبی ها در شماست. علم٬ قدرت٬ اخلاق٬ مهربانی و ....................................................................................
همه دانشجوها عزا گرفتند که چرا شما داری میری بجنورد؟!!!

ممنون از لطفتون

کبیر شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:23

نظر بالا مال من نبود مهندس رستمی..در اینکه شما انسان محترمی هستید شکی نیست ولی نظر بالا متعلق به من نیست...میگفتن 1مهندس تازه وارد مدیرگروه تفت شده...دروغه؟؟

سلام
جالبه!
من IP شما را با نظر قبلی که به نام کبیر منتشر شده رو مقایسه کردم و یکی نبود. شما از خواجه نصیر و ایشون از انگلیس (احتمالا با فیلتر شکن یا VPN وارد شدند). امان از خوانندگان سایت.
به هر حال اگر شما در تفت ذی نفع هستید و پیگر آن هستید که بهتره از راه خودش وارد شوید.
موفق باشید

امید یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:17

قیمتی که در فایل شما به عنوان تعرفه نوشته شده صحیح نیست! شما احیانا اطلاعاتی از تعرفه های مصوب معاونت راهبردی رییس جمهوری ندارید. و متاسفانه همین اظهار نظر های غیر کارشناسانه شروعی بر ورود سارقان امضا باز میکند. به طور خلاصه هزینه نقشه برداری + هزینه انجام مشاهدات GPS و هزینه صلاحیت قانونی (منظور همان مهر صلاحیت و تعهدات و مالیاتهای قانونی آن هست) را در کتار هم بگذاریم آیا قیمت ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان برای هر زمین به نظر شما منطقی و کارشاسی هست؟ من کارشناس رسمی قوه قضائیه در امور ثبتی هستم و در کارت من دقیقا کلمه ماده ۱۴۷ به عنوان زمینه صلاحیتم درج شده و باید عرض کنم در متاطق شهری فقط هزینه صلاحیت ۱۰۰۰ تومان به ازای هر متر بوده و زمین های زیر ۲۰۰ متر هم ۲۰۰ هزار تومان محاسبه میشوند که البته این قیمت جدای هزینه های فنی تهیه نقشه میباشد. (البته این تعرفه مصوب نیست ولی میان کارشناسان رسمی عرف شده که معملا هم بدلیل وجود زمینه های کاری بهتر کمتر کارشناسی در ۱۴۷ ورود میکند). من همه روزه ده ها پیشنهاد فقط امضا به ازای هر پرونده ۵۰ هزار تومان! دارم. خوب وقتی شما به عنوان کارشناس قیمتتان ۸۰ تا ۱۴۰ باشد دیگر مشخص است آن ۵۰ هزار تومان از کجا آب میخورد!

سلام
اولا اگر در فایل راهنما دقیق مطالعه کنید آنجا بیان کردیم که قیمت ها در شهرهای مختلف یکسان نیست.
ثانیا قیمت ۸۰ تا ۱۵۰ ت برای متر کشی و استفاده از نقشه های موجود است که برای نقشه برداری که روزی ۱۰ مورد را پیگیری می کند٬ زیاد هم هست.
ثالثا در آنجا بیان شده که اگر از GPS استفاده شود تا سقف ۵۰۰ ت هم می تواند ملاک شود (البته در شهرها 200 تا ۳۰۰ ت گرفته می شود و در خارج از شهر ۵۰۰ است).
ثالثا بنده خود ماده ۱۴۷ را انجام نمی دهم. چون نیازی به آن ندارم. اگر بنده قیمت می دادم وآنرا انجام هم می دادم٬ هیچ وقت فایل راهنما را در سایت قرار نمی دادم تا رقیبان از بنده پیشی بگیرند
رابعا برآورد هزینه نقشه برداری مستلزم شناخت دقیق کار می باشد که متاسفانه هنوز عده ای در زمینه ماده ۱۴۷ مشکل دارند. بعضی متر کشی می کنند و پول GPS روی می گیرند و بعضی هم GPS کار می کنند و فقط ۳۰ هزار تومان می گیرند. هر کس باید یاد بگیره که حقش رو آنچه هست بگیره. نه بیشتر نه کمتر
موفق باشید

امید دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:58

ابدن نمیخواهم این پست من تایید شود و فقط صحبتی برادرانه با خود شما هست و به صلاحدید خود عمل کنید:

قبل از هر چیز باید تذکر بدهم ما چیزی به عنوان نقشه برداری ماده ۱۴۷ نداریم! بلکه «قانون تعین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند» صحیح است.

من تو اون یکی پست هم جوابتون رو دادم- متاسفانه شما چون فعالیت اجرایی ندارید با مسایل آن هم آشنایی کافی ندارید. من علاوه بر اینکه منهدس پایه ۱ نظام هستم و مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور نقشه برداری هم هستم و ضمنا کارشناس قوه قضائیه در امور ثبتی هم هستم و همچنان مثل شما در دانشگاه هم تدریس میکنم (البته خودم را استاد نمیدانم!) و از ناظرین سازمان در امور ثبتی هستم و از قضا از فعالین سیاسی خصوصا در سازمان نظام مهندسی تهران هم هستم و جزو اعضای هیات علمی چند نشریه داخلی و خارجی هم هستم. اینها را گفتم تا بدانید با مسایل فنی و عملی و خصوصا مسایل حقوقی ثبتی بیگانه نیستم و فعالیت در امور اجرایی را عار نمیدانم آنچنان که شما به کنایه میگویید در اثر «نیاز» است!

اینکه قیمت را در هر شهری متفاوت بدانید غلط هست! تعرفه برای همسان سازی قیمت ها هست. فقط ضریب منطقه ای برای هر شهر و منطقه اعمال میشود. بنابراین اگر قرار بود بسته به ابزار مورد استفاده قیمت تعین شود که حتما هنگام درج قیمت تفکیک میشد ولی نیست. ضمن اینکه باید توجه کنید که مسئولیت درج قیمت و احیانا گمراه کردن سایرین را بر خود نخرید! و بجای آن اجماع کارشناسان را برای تهیه تعرفه متناسب که هم مصلحت مالکین در درجه اول و وضعیت معیشت کارشناسان نقشه بردار در درجه دوم در بر داشته باشد پیگری کنید. چون هنوز هیچ قیمتی برای این کار از سوی سازمان های نظام مهندسی ارائه نشده است و این فرصتی برای برخی سودجویان ایجاد کرده تا از این موقعیت سو استفاده کنند و از مهر صلاحیت مهندسین نظام سو استفاده ببرند.

همچنین در خصوص تعین مساحت بنا (اعیانی) هیچ اشاره ای در فایل شما نشده و متاسفانه این ممکن است مشکلاتی را برای مالکین در پی داشته باشد. چرا که اکثر املاک فاقد سند در شهر ها دارای بنا بوده و از قضا هم ممکن است دارای بیش از چند مالک باشند و مهندس عامل اجرا باید دقیقا مساحت اعیان را به صورت دقیق تهیه و تنظیم کند و آیا برای این مورد هم تعرفه ای هرچند تقریبی در قایل راهنمای خود دیده بودید؟ یا مثلا در مورد مجاورین استفاده از چه برچسب هایی در امور ثبتی مجاز هست؟ فرق بین خیابان و کوچه و استفاده از واژه هایی ماند معبر و گذر و .. و بار حقوقی هر یک چست؟ یا اینکه فرق بین «دیوار» و «به دیوار» و «دیوار به» و ... چیست؟ حتی به سادگی با یک اشتباه سهوی که در اثر عدم آشنایی با مسائل حقوقی ثبت باشد ممکن است نقشه بردار پیگردهای قانونی شکایات مجاورین را که مستقیما متوجه اوست تاوان دهد. هرچند ممکن است این شکایات در چند سال آینده پیگیری شود ولی مانع از پیگرد مهندس عامل نخواهد بود. متاسفانه اکثر مهنسین نقشه بردار فقط از جنبه مسایل فنی پیش پا افتاده با هم بحث میکنند (که این مباحثات بد نیست ولی صلاحیت آنها به منزله اطلاع کامل میباشد و عجیب است که نیاز به بحث باشد!) در حالی که هیچ کسی از مسایل حقوقی صحبتی نمیکند. همچنین تعرفه اگر صحیح وضع شود حتما مهندس هم در یک روز ۱۰ ملک را بازدید نمیکند تا برای سود بیشتر مسایل حقوقی که متوجه اش هست را فراموش کند. حتی مهنس باید با دید حقوقی این احتمال را بدهد که ممکن است مالک نقطه ای از رئوس ملک فاقد حدود خود را عمدا در جای دیگری به وی نشان دهد و این موضوع منشاء اختلافات قدیمی با مجاورین هم بوده باشد و بی توجهی مهندس میتواند به یکی از مالکین حقی را تفویض نماید که بعدا مورد اعتراض همان مجاورین قرار گیرد.

این تاوان ها بسیار فراتر از لغو پروانه بوده و حتی ممکن است جرایم سنگین قضایی (مثلا تعامدی در تعین حدود و مساحت و جانمایی و تثبیت یک ملک) که خارج از حیطه اختیارات شورای انتظامی سازمان های نظام مهندسی باشد را در بر بگیرد.

متاسفانه هیچ یک از این چهار گروه اعلام شده از سوی ثبت دارای اطلاعات حقوقی پیرامون امور ثبتی نبوده و چه بسا تمام دارایی و پس انداز یک عمر زحمت خود را در یک اشتباه و لغزش از دست بدهند.
سخن دراز شد و ممکن است لوث شده باشد. هدف فقط روشنگری و افزایش آگاهی همکاران عزیز و وحدت رویه هم در عمل و هم در تعرفه (که خود این واژه گویا هست) میباشد.
وگرنه من که خودم طبق تعرفه کار میکنم و اگر هم کسی میتواند با ۱۵۰ تومن نقشه تهیه و «مهر» کند حاضرم روزی ۱۰ کاری که به من پیشنهاد میشود را به ایشان ارجا دهم... ولی خودم با این قیمت ارزش کار کارشناسی خودم را پایین نمی اورم مگر اینکه واقعا همین قیمت نازل نرخ مصوب تعرفه شود که آنگاه جهت وحدت رویه واجب است حتی با قیمت پایین تر هم کار کرد. کما اینکه هزینه کارشناسی ثبتی همین قانون موسوم به ۱۴۷ برای کارشناس اداره ثبت در مراحل بعدی در حد زیر ۵۰ هزار تومان برای هر پلاک هست.

کبیر دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:24

ذی نفع؟؟نه...اصلا 1سوال...الان مدیر گروه تفت کیه مهندس؟؟

هنوز تصمیمی گرفته نشده
بعضی می گویند با گروه عمران یکی میشه و بعضی می گویند برای ارشدها دکتر زمزم و برای لیسانسها مهندس نقدی. نمی دونم چی میشه اما درسهای ترم بعد که ارائه بشند٬ معلوم می شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد