ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

به تعویق افتادن برنامه پروازی از ارتفاع ۳۷ کیلومتری زمین

قرار بود شخص به نام فلیکس بامگارتنر امروز سه شنبه 18 مهر٬ ساعت 15:30 دقیقه از ارتفاعی حدود 36.5 کیلومتر از سطح زمین سقوط آزادی تاریخی انجام دهد. علارغم تلاش های مختلف و تاخیر برنامه تا ساعت ۲۱ امشب به وقت ایران٬ به علت شرایط بد آب و هوا٬ برنامه به روز های بعد موکول شد.

وی از ساعت ۲ بامداد امروز سوار بر کپسولی به ارتفاع تقریبی 36.5 کیلومتر از سطح زمین قرار داشته و از آنجا پرواز خود را آغاز خواهد کرد. در صورت موفقیت، در این سقوط آزاد رکوردهای زیر خواهد شکست:

1-     رکورد رسیدن به سرعت صوت بدون کمک گرفتن از پیشرانش: تا به حال هیچ انسانی نتوانسته است بدون کمک گرفتن از وسایل مکانیکی به چنین سرعتی برسد.

2-     رکورد سقوط آزاد از بیشترین ارتفاع: رکورد پیشین سقوط آزاد از ارتفاع، 31.3 کیلومتر بوده است و در صورت موفقیت، بامگارتنر موفق می‌شود این رکورد را بیش از 5 کیلومتر ارتقا دهد.

3-     طولانی‌ترین زمان سقوط آزاد: رکورد پیشین 4 دقیقه و 36 ثانیه بوده است که به حدود 5 دقیقه و 35 ثانیه خواهد رسید.

4-     بلندترین پرواز انسان در بالون: رکورد پیشین صعود انسان به وسیله‌ی بالون حدود 34.6 کیلومتر بوده است.

وی برای این سقوط آزاد تمرین‌های بسیاری انجام داده است و آمادگی کامل را کسب کرده است. در آخرین بار وی با سقوط از ارتفاع حدود 29.5 کیلومتری پرواز موفقی را تجربه کرده است. لباس و تجهیزاتی که وی در این سفر بر تن دارد نقش اساسی در حفاظت از جان او به عهده دارند. همچنین مهارت زیادی لازم است تا او بتواند جهت حرکت خود را کنترل کند و کوچترین اشتباهی می‌تواند باعث شکست این ماموریت و حتی از دست رفتن جان او شود. حامی مالی این پرواز شرکت ردبول است.

منبع: ماهنامه نجوم : http://nojum.ir/fa/events/1391/07/18/felix.aspx

نظرات 2 + ارسال نظر
(¯`·._.·[.........]·._.·´¯) پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:47 http://armon-irani.blogfa.com

طرف چه حالی می کند وقتی هر کیلومتر را در حدود سه ثانیه طی کند به این می گن طی العرض مصنوعی

عارف محمدی سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:43

سلام مهندس
میتونین حساب کنین حد اکثر سرعتش چند کیلومتر بر ساعت میشه؟

طبق گزارش سقوط که بلاخره این برنامه روز یکشنبه شب (23 مهر) از ساعت 19 تا 22 انجام شد٬ حداکثر سرعت به ۱۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم رسید که در اکثر مسیر سعت حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد