ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

حلول ماه مبارک رمضان و معرفی نماز تراویج

با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تمام مسلمانان

تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی مذهب در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.نماز تراویح بیست رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این رو آنرا نماز تراویح مینامند. ترویحه، وقفه کوتاهی است که از آن برای خواندن دعا یا اذکار استفاده می شود. نماز تراویح در مساجد اهل سنت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.هر ساله در ماه رمضان جمعیت بسیاری برای شرکت در نماز تراویح مسجدالحرام در مکه و مسجد نبوی در مدینه جمع می‌شوند.

از نظر شیعیان نماز تراویح، همان نماز وتر و یا نماز تجهد است (در کل نافله)که در ماه رمضان و غیر از آن مستحب و سنت است. شیعیان اعتقاد دارند که خواندن نمار مستحب به جماعت صحیح نیست.

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 http://www.raheabriisham.blogfa.com

سلام

مطالبتان را خواندم

جالب بود

در صورت اراده مرا با نام مقالات تخصصی عمران لینک و اطلاع دهید تا من هم با نام

دلخواهتان شما را لینک کنم


رضا دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:51 http://anjomaneshahrsazirk.persianblog.ir/

با عرض سلام و خسته نباشید بابت وبلاگ مفیدتون
در صورت تمایل به تبادل لینک و خبر دهید تا لینکتان کنم ...
انجمن شهرسازی رباط کریم با جدید ترین اخبار و مقالات و کتاب های شهرسازی وسایر مباحث مرطبت با مباحث شهرسازی در خدمت شماست...
http://anjomaneshahrsazirk.persianblog.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد