ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

لوگوی پپسی بر روی سطح ماه؟!

چند روزی است که شایعه شده که قرار است به کمک نورافشانی لیزر و با هزینه بالا٬ لوگوی شرکت پپسی رو بر روی سطح ماه قرار دهند. برای این موضوع مسایل علمی رو هم چاشنی آن قرار داده اند و گفته اند در ۱۶ خرداد که ماه در بدر و در کمترین فاصله با زمین قرار دارد تا بتوانند انرژی کمتری صرف کنند و همه از کل کره زمین ببیند و ...

جالب آنجاست که این موضوع تنها در چند فروم فارسی مطرح شده و اثری از رد پای آن در سایت های خارجی نیست! در یک فروم انگلیسی موضوع بررسی شده بوده و یک نفر جمله زیبایی گذاشته بود:

؛ شما در ایران این چیزها رو در مورد غرب می شنوید. اکنون فکر کنید که در مورد ایرانیان به ما چه می گویند! ؛

برای اطلاع بینندگان علمی این وبلاگ به اطلاع می رساند که نور لیزر در روش اس ال آر وقتی به کمک تلسکوپ ۲.۷ متری مکدونالد به سطح ماه می رسد حدود ۷ کیلومتر باز می شود. این سطح تنها می تواند یک دهم یک گودال کوچک ماه را پر کند. حال تصور این مطلب که بتواند یک لوگو کل ماه را بپوشاند و تصویر فرضی زیر را بوجود آورد٬ نیاز به میلیون ها تلسکوپ با قطر حداقل ۲ متر می باشد!

نظرات 2 + ارسال نظر
ehsan دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:12 http://roozbarooz.blogsky.com

خیلی جالب بود
دست درد نکنه

جابر چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 16:14 http://armon-irani.blogfa.com

بشنوید اما باور نکنید یا جمله بهتر بخوانیم اما دوباره باور نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد