ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

هند ماهواره راداری RISAT-1 به فضا فرستاد

هند ماهواره  ای راداری برای پایش پوشش گیاهی و همچنین بلایای طبیعی در همه شرایط آب و هوایی با نام RISAT-1 به فضا فرستاد. به این صورت هند فن آوری سنجنده های راداری را نیز بومی کرد و به نوعی پیشتازی خود در آسیا و جهان را حفظ نمود. این فن اوری تا به حال در اختیار کشورهای آمریکا، کانادا، چین، ژاپن و اتحادیه اروپا بوده است.

نخست وزیر هند به خاطر این پرتاب موفقیت آمیز به دست اندرکاران این پروژه تبریک گفت و از آن به عنوان نقطه عطفی در فن اوری فضایی هند یاد کرد. این ماهواره 1858 کیلویی سنگین ترین ماهواره ای است که تا به حال توسط موشکهای هندی PSLV به فضا برده شده است.  این ماهواره  حاصل تلاشی ده ساله است که قادر است در شرایط اب و هوایی بد و همچنین شبها از زمین تصویر برداری نماید.

 

تا قبل از این هندیها به کانادا به خاطر سنجنده های راداریش وابسته بودند. سازمان فضایی هند می گوید ارتفاع فعلی ماهواره 480 کیلومتر است که در صورت نیاز به مداری خورشید آهنگ با ارتفاع 536 کیلومتر برده خواهد شد. هندیها در سال 2009 نیز ماهواره ای راداری به نام  RISAT-2 از اسراییل با هزینه 110 میلیون دلار خریداری کرده بودند که به منظور اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت ولی هند اعلام کرده است که هدف این ماهواره جدید غیر نظامی و در حیطه کشاورزی است.

 

به هر حال همچنان که بارها هم گفته ایم باید از تجارب گرانبهای دیگران درس گرفت. اختراع دوباره چرخ دیگر هنر نیست .....  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد