ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سیستم تعیین موقعیت و ناوبری گالیله زنده شد

سیستم تعیین موقعیت و ناوبری گالیله زنده شد

 

در ساعت 14 روز جمعه 29 مهر 1390 (21 اکتبر 2011 ساعت 10.5 جهانی)، دو ماهواره جدید گالیله بوسیله موشک سایوز فرانسه از ایستگاه پرتاب فضایی گویانا در امریکای جنوبی (مستعمره فرانسه)، پرتاب و در مدار 23300 کیلومتری زمین قرار گرفتند. این دو ماهواره با نام FM2 و PFM با وزنی بالغ بر 1.4 تن و طول عمر بیش از 12 سال، به عنوان اولین سری از ماهواره های 30 گانه سیستم گالیله با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

قرار است اولین سیگنالهای این دو ماهواره در اولایل دی ماه 1390 به زمین ارسال گردد. در برنامه پرتاب بعدی قرار است دو ماهواره دیگر نیز در سال 2012 پرتاب شده و سیستم با پرتاب های دیگر به تدریج تا سال 2016 کامل گردد. قرار است کاربران بوسیله گیرنده های گالیله از سال 2014 تعیین موقعیت را شروع کنند. هر یک از این ماهواره ها دارای یک ساعت اتمی هیدروژن میزر، 2 ساعت اتمی روبدیوم و امواج میکروموج در 8 زیر باند L و یک زیر باند C می باشد. از نشانی های زیر برای دیدن تصویر مسیر زمینی ماهواره استفاده کنید:

http://www.n2yo.com/?s=37846

http://www.n2yo.com/?s=37847

 

نظرات 3 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 00:28 http://www.a4r.blogfa.com

سلام اقای مهندس رستمی من چینی زاده هستم دانشجوی معماری تفت-امشب تلفنی با شما صحبت کردم درباره مکان یابی سایت که قرار شد پیست سخوید باشد تا روز۲شنبه که می ایم خدمتتان اگر فرصت داریداز محدوده پیست سخوید واطلاعات نقشه برداری ان منطقه اطلاعاتی برایم ارسال نمایید متشکرم.

عشورزاده چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 18:13

سلام
جالبش اگیزناکه!!!

اینطور که اخبار ایران میگه اروپا دچار بحران اقتصادی شده بعد چه طور کشورهای متحد اروپا این همه هزینه میکنن ماهوار ه هایی که بینهایت پرهزینه است رو به فضا میفرستند !!!
فکر کم دیگه گیرنده های GNSS هم دقتش بلا بره و غیر از ماهواره های gps امریکا و gelonas روسی و گالیله اروپا رو هم دریافت میکنه وای چه شود دقت!
فکر کم یک روزی دقت نسبی تعیین موقعیت در حد کولیس بشه
خدا رو چه دیدی.
راستی ایران قررار انسان بفرسته فظا ،دیدن ماهواره ساختن گرونه گفتن چه کاریه ادم تا دلت بخاد زیاد میفرستن بره که دیگه بر نگرده تازه جمعیتم کنترل میشه

امیر شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 http://www.amirbazgir.blogfa.com

سلام
ما یک بار اومدیم به وبلاکتون مطلبی رو برداشته ایم حالا منت بزار سرمون با مطلب علمی رو باید گسترش داد نه نام شهرت خوتون رو دیگه برنمی داریم که منت بزارید
خداحافظ به امید پیشرفت کشورمون

سلام
ادب در هر جا ارزشمند است. در دیدار رودر رو در نوشتن در وب نویسی و ...
امیدواریم روزی برسد که فرهنگ پذیرش خطا را همه پیدا کنیم وگرنه ره به جایی نخواهیم برد.
به هر حال کپی مطلبی بدون ذکر منبع اشتباه است چه شما بپذیرید چه نپذیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد