ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سیستم QZSS

سیستم شبه قائم  QZSS (Quasi-Zenith Satellite System) ژاپن مجموعه ای از چند ماهواره است که همیشه بر فراز سرزمین ژاپن یکی از آنها دیدی تقریبا قائم دارد. این سیستم برای بالا بردن قابلیتهای تعیین موقعیت و پوشش سیگنالهای GNSS مخصوصا در مناطق شهری پر تراکم طراحی شده است. ژاپنیها درصددند تا پوشش این سیستم را بر فراز منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز گسترش دهند و به این ترتیب دقت تعیین موقعیت را در منطقه بالا ببرند.

ژاپنیها معتقدند که بالا بردن دقت تعیین موقعیت باعث می شود تا کاربردهای جدید برای این نوع سیستمها تعریف شود. این کاربریهای جدید می تواند در حیطه امنیت، ترافیک، توسعه شهر و زیر ساختهای آن باشد.

ژاپنیها معتقدند که دقت تعیین موقعیت آنی به کمک سیستم QZSS  می تواند در حد سانتیمتر برسد. چیزی که توسط سیستمهای دیگر هنوز در مناطق شهری متراکم در دسترس عموم نیست.

 به این ترتیب دنیای تعیین موقعیت هر روز با پدیده ای جدید روبرو می شود که دقت آن را بالاتر می برد. میشود از اکنون روزگاری را دید که در آن برداشت زمینی به کمک سیستمهای تعیین موقیعت ماهواره ای روش جاری نقشه برداران شود.


نظرات 3 + ارسال نظر
صدرا جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:16

با سلام،
خیلی مفید و جالب بود. امیدوارم شاهد ادامه وبلاگ بسیار خوبتان باشم.

برومند جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 15:32 http://www.nprco.com

با سلام به استاد گرامی، مهندس رستمی عزیز

موضوع جالبی بود، شاید بخش تئوری های جی پی اس که به تازگی در بخش آموزشهای ویدیویی سایت در آدرس زیر تدارک دیدم هم برای دانشجویان شما جالب باشد

http://www.nprco.com/fa/pages.asp?id=1

با آروزی توفیقات بیشتر شما

برومند سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:09 http://www.nprco.com

فیلمهای آموزشی جی پی اس ( آنلاین )

http://www.nprco.com/fa/pages.asp?id=1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد