ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دو خبر از GNSS

دو خبر از گوشه و کنار جهان:

اول این که هندیها ماهواره ای  ار برای تکمیل سیستم GAGAN(GPS-Aided Geo Augmented Navigation)  خودشان در مدار قرار دادند. این سیستم برای ناوبری هوایی بی سیم در فضای کشور هند و اقیانوس هند به کار می رود.


دوم این که آمریکاییها که خود خالق GPS بودند اکنون در استفاده از آن به مشکل برخورده اند. مشکلی که حتی پای کنگره آمریکا را هم به قضیه باز کرده است. مشکل یک مساله فنی است که از تداخل امواج اینترنت بی سیم نسل جدید با امواج GPS مخصوصا در دامنه بالایی طیف مورد استفاده اینترنتهای بی سیم به وجود می آید. این امواج دقت گیرنده های GPS را تا حد زیادی (نزدیک آنتن ها تا حد 95 درصد) پایین می آورند. شرکتهای اینترنتی بزرگ سازندگان گیرنده ها را متهم می کنند که از فیلترهای مناسب در گیرنده های خود استفاده نمی کنند.

قرار است 40000 تا از این آنتنهای اینترنتی در سراسر یالات متحده قرار داده شود که خود معضل بزرگی برای کاربران GPS خواهد بود. حال با توجه به محبوبیت بالای هر دو فن آوری باید منتظر بود تا راه حلهایی پیدا شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی رضا یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 19:09 http://surveyiran.blogfa.com

تشکر .عالی بود

مانی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 23:50

سلام
وبلاگ خوبی دارین اما مطالبتون پراکنده اند استاد عزیز.بهتر میشد اگه تخصصی رو یه موضوع مثلا همین ژئوزی کار کنید مثل همین استاد عزیز که خیلی دوستشون دارم آقای فاطمی که در مورد gis,rs مطلب مینویسن البته امیدوارم سختگیری هاتون مثل ایشون نباشه.
موفق باشین

برومند جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 15:36 http://www.nprco.com

تئوری جی پی اس

http://www.nprco.com/fa/pages.asp?id=1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد