ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پرتاب Resourcesat-2 توسط هند

سازمان فضایی هند ماهواره Resourcesat-2 و دو ماهواره کوچک دیگر را در مدار قرار داد. یکی از این دو ماهواره ، اولین ماهواره سنجش از دوری سنگاپور به نام X-Sat است و دیگری یک ماهواره فوق کوچک به نام  Youthsat است که برای مشاهده و ثبت تغییرات تابش خورشیدی در اتمسفر ساخته شده است. این پرتاب که تا به حال دوبار به تاخیر افتاده بود باعث قرار گرفتن این ماهواره ها در مداراهایی خورشید آهنگ  با ارتفاع  822 کیلومتر شد.

وزن Resourcesat-2 معادل 1206 کیلوگرم است سه سنجنده PUSHbroom چند طیفی را حمل می کند. این ماهواره یک دستگاه ساخت کانادا نیز به نام AIS (Automatic Information System) حمل می کند که برای تشخیص موقعیت و سرعت کشتیها تولید شده است. ResourceSat-1 در سال 2003 به فضا پرتاب شده بود و امکانات آن به مراتب از این ماهواره جدید کمتر بود.

هند در حال حاضر 10 ماهواره سنجش از دوری در فضا دارد که عبارتند از:

Resourcesat 1, TES, Cartosat 1, 2, 2A and 2B, IMS-1, RISAT-2, Oceansat-2

با این مجموعه از ماهواره ها هند می تواند انواع مختلفی از تصاویر ماهواره ای را در قدرت تفکیکی های گوناگون در اختیار داشته باشد. سازمان فضایی هند اعلام کرده است که اولین تصاویر این ماهواره با موفقیت و کیفیت مطلوب از بخش هایی از سرزمین هند دریافت شده است.

به این ترتیب هند در دنیای سنجش از دور روز به روز جای پای خود را محکم می کند و عملا یکی از کشورهایی است که فن آوری فضایی را در همه زمینه های آن دنبال می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد