ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

هند چشمانی در آسمان خواهد داشت.

سازمان فضایی هند به زودی ماهواره ای با قدرت تفکیک بالا را برای پایش دایم مناطق مرزی این کشور به فضا خواهد فرستاد. ارتفاع مدار این ماهواره حدود 36000 کیلومتر خواهد بود. رئیس قسمت کاربردهای فضایی احمد اباد هند اعلام کرده است که تا به حال ناوگان ماهواره های هندی در مدارهای پایین قرار داشتند و این باعث می شد که اخذ تصاویر پیوسته از یک منطقه ممکن نباشد. مدارهایی با چنین ارتفاعی (مدارهای زمین ثابت) امکان اخذ تصاویر به صورت پیوسته را ممکن می سازند. البته وی اطلاعات دیگری در مورد این پروژه فاش نساخته است فقط وعده عملی شدن این قضیه تا دو سال دیگر را داده است.

در ادامه این خبرهای فضایی  هندیها اعلام کرده اند که سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای مخصوص به خودشان را نیز در دست طراحی و ساخت دارند. این سیستم ماهواره ای ناوبری منطقه ای قرار است با 11 ماهواره از سال دیگر کاربردی شود. سیستم GAGAN (GPS aided Geo-Augmented Navigation) می تواند برای ناوبری هوایی دقت لازم را فراهم آورد و از احتمال وقوع بسیاری حوادث هوایی بکاهد.

بدون تردید هند قدرت فضایی بلا منازع منطقه است و حتی کشورهایی نظیر چین نیز هنوز در رقابت با هند راه قابل توجهی دارند. الگوی هند می تواند برای بسیاری از کشورها نظیر ما اجرایی باشد. چیزی که به شدت به آن نیاز داریم سیستمهای بومی و در اختیار خود است که دنیای اطلاعات مکانی را می تواند تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد