ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

شکست پرتاب ماهواره های Glonass. آیا Glonass رها می شود؟

 

مدت زمان زیادی از پرتاب ناموفق سه ماهواره Glonass از پایگاه بایکونور نمی گذرد. رسانه های بین المللی به صورتهای متفاوت با آن روبرو شدند. برخی این حادثه را دیدگاه منفی دیده و آن را به عنوان پایان این پروژه تلقی کردند. البته روسها رویکرد دیگری دارند و آژانس فضایی روسیه اعلام کرده است که 20 ماهواره فعال این سیستم با سلامت کامل به کار خود ادامه می دهند. روسیه اعلام کرده است که در اوایل سال 2011 م ماهواره های جایگزین را به فضا خواهد فرستاد. برنامه بلند مدت اعلام شده روسها مشخص می کند که در اوایل سال 2013 م نسل جدید ماهواره های GLONASS K2 به فضا پرتاب خواهند شد.

پرتاب ناموفق این سه ماهواره تنها یک شکست موقت خواهد بود و محیطهای کاری استفاده از سیستمهای GNSS  (GPS+GLONASS+ . . .) به جای GPS را قبول نموده است. روسها در میان مدت کاربردهای  Glonass  را توسعه می دهند. کاربردهایی نظیر حمل و نقل، کاربردهای اجتماعی، تهیه زیرساختها و ... . بدون شک مهمترین حسن GLONASS افزایش دقت سیستمهای تعیین موقعیت ماهواره ای است. به این ترتیب کاربرد این سیستمها در نقشه برداری و کاربردهای موبایل مخصوصا در مناطق شهری افزایش می یابد.

آنچه قطعی  است ، تکمیل شدن سیستم Glonass و افزایش کاربردهای آن در دنیای ژئوماتیک است. واقعیتی که خود را برای آن باید آماده کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 15:10 http://radsurveying.blogfa.com

مرسی جالب بود

سلام
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد