ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

امشب برای مشتری اتفاقی نمی افتد

باز هم یک خبر جنجالی علمی از واحد های خبر صدا و سیما پخش شده که کلی سوال را برای مردم ایجاد کرده است. موضوع قرار گرفتن مشتری در نزدیک ترین فاصله با زمین و خورشید است. اخبار صدا و سیما اعلام کرده که سه شنبه شب سیاره مشتری پرنورترین جرم آسمانی است و تا ۲۰۲۲ تکرار نخواهد شد. اما چند نکته برای تصحیح این خبر:

۱- فعلا پرنورترین جرم آسمان بعد از خورشید و ماه سیاره زهره می باشد.

۲- پدیده مقابله سیاره مشتری با خورشید که همزمان با رسیدن مشتری به نزدیکترین فاصله با زمین و خورشید صورت می گیرد امشب ساعت ۱:۲:۲۶ بامداد رخ می دهد (دوشنبه شب یا بامدادان سه شنبه).

۳- در این پدیده همچون لحظه سال تحویل اتفاق خاصی رخ نمی دهد و تا چند هفته آینده هم تغییر ظاهری در سیاره مشتری بوجود نمی آید. تنها مشتری به یک نقطه مداری خاص که در نزدیکی زمین قرار دارد می رسد.

۴- در پدیده همزمان با غروب خورشید در نقاط مختلف مشتری در شرق طلوع خواهد کرد (طلوع مشتری= غروب خورشید). برای همین به آن مقابله می گویند.

۵- در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶ مشتری به دورترین فاصله از خورشید و زمین خواهد رسید و مقارنه مشتری و خورشید رخ خواهد داد. لذا در آن زمان طلوع و غروب مشتری و خورشید همزمان خواهد بود.

۶- زمان مقابله بعدی ساعت ۱:۵۴:۱۲ روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ خواهد بود. در آن زمان کمی مشتری به زمین نزدیک تر خواهد شد!

۷- امیدواریم صدا و سیما در انتشار اخبار علمی صرفا به ترجمه ناقص اکتفا نکرده و قدری از نظر کارشناسان داخلی نیز استفاده کند.



نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 15:46

با سلام
تقریباْ ۶ ماه هست خبراتون هیچ ربطی به ژئوماتیک نداره. یا اسم blog را عوض کنید یا خبرای نامربوط نذارید

با سلام
امیدوارم که اطلاعات کافی از علوم ژئوماتیک کسب کنید تا چنین اظهار نظری دوباره نفرمایید. یک نگاه عمیق تر به مطالب ۶ ماه گذشته در وبلاگ فکر کنم نظرتان را عوض نماید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد