ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چند خبر متفرقه

در دنیای ژئوماتیک چندین خبر کوچک ولی مهم داریم که تیتر وار در اینجا اعلام میکنیم

1-    اولین خبر مربوط به دنیای تعیین موقعیت است و آن این که روسیه  سه ماهواره جدید گلوناس  ام  از ایستگاه فضایی بایکنور به فضا فرستاد

2-    تایلندیها گفته اند که با فرستادن ماهواره تصویر بردارشان   یعنی تئوس در سال  قبل کشورشان از یک ایستگاه گیرنده محض به یک کشور تولید کننده تصاویر تبدیل شده است.

3-    منبع نیروی ماهواره شماره 2 راداری ژاپنیها که اهداف جاسوسی هم داشت دچار مشکل شده است. خوب البته یکی دیگر خواهند ساخت برای آنها که کار نداره

4-  آخرین خبر هم از سیستم تعیین موقعیت چین است که پنجمین ماهواره از 35 ماهواره سیستم تعیین موقعیت خودشان یعنی کمپاس را به فضا پرتاب کردند. این سیستم در سال 2000 م طراحی و شروع شده و قرار است تا سال 2020 تکمیل شود.

 

دنیا در امور ژئوماتیک چنان شتاب عجیبی گرفته است که اگر ما در کشورمان به این حرکت لاکپشتی ادامه دهیم و به نمایشهای پر زرق و برق و خالی از محتوی دلخوش کنیم مطمئنا بعد از چند کشور خواب مثل خودمان ته لیست استفاده کنندگان و تولید کنندگان داده های مکانی قرار خواهیم گرفت. متولیان امر ژئوماتیک در کشورمان چنان دچار ذهنیت سنتی و قدیمی هستند که متاسفانه هیچگونه امیدی نمیرود. البته جای این بحث در مقاله ای جدا است که امیدواریم به فضل الهی در جای خود به کمک دوستان به آسیب شناسی این موضوع در کشورمان بپردازیم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
وهاب جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:22 http://geomatic.blogsky.com

سلام جناب مهندس رستمی
این آدرس جدید وبلاگ من هست لطفا اون رو در لیک خودتون بزارین
ممنون


http://geomatic.blogsky.com

عشورزاده جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:02

سلام. تو کشور ما با داده های نورانی و حاله ای تعین موقعیت میکنیم و در یاره ما در جهان اول هستیم .
اینم خودش مارو تو یک کشور توسعه یافته میکنه


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد