ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دیشب نزدیک بود ماه دو نیمه شود!


دیشب نزدیک بود ماه دو نیمه شود!

 

دیشب چند اس ام اسی با این مضمون دریافت کردم: " امشب ساعت 12:30 کره مریخ در کنار ماه، مثل ماه همانند زمان پیامبر (پدیده شق القمر) می درخشد و این اتفاق کهکشانی تا قریب 1200 سال دیگر اتفاق نمی افتد. لطفا اطلاع رسانی کنید که همه ببینند. معراج + شب قدر".


البته قبلاً در مورد یک خبر نادرست که در 5 شهریور (27 آگوست) 2 ماه در آسمان داریم، توضیح داده بودم که  این خبر کاملاً اشتباه است. اما باز هم می بینیم همان خبر با کمی تغییر منتشر شده است. لذا لازم دیدم که چند نکته را به استحضار برسانم:

1-      هیچگاه اندازه مریخ از دید ناظر زمینی به اندازه ماه نمی شود مگر اینکه مریخ به طرف زمین حرکت کرده و نزدیک به زمین شود.

2-      شق القمر یک معجزه است و معجزه لزوماً از قوانین طبیعی پیروی نمی کند.

3-      اینگونه اخبار سرکاری، ساخته و پرداخته کسانی است که می خواهند در کشورهای عقب افتاده و جهان سوم که کمترین اطلاعات از نجوم و علم دارند، هیاهو به راه انداخته و دین را مسخره کنند.

4-      ای کاش دانشجویان و اساتید ما کمی وقت می گذاشتند و بعضی اخبار را بررسی می کردند و به دروغ بودن آنها پی می بردند و به همین سادگی با فوروارد کردن ایمیلها و اس ام اس ها، به اینگونه اخبار دامن نمی زدند.

5-      ما انتظار بیشتری از صداو سیما داریم که همانطور که اکثر وقت خود را برای خبرهای سیاسی می گذارد و . . . برای خبرهای علمی نیز وقت بگذارد و از توان کارشناسان کشور نیز بهره ببرد تا دیگر شاهد انتشار اشتباه در ترجمه خبرهای علمی خصوصاً در زمینه نجوم نباشیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
شیما جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 13:14 http://www.memaran-gpnu.blogfa.com

سلام

خوبید ؟
خسته نباشید
من دانشجوی معماری هستم و تازه اول راه
دوست دارم بیشتر با شما و ایده هاتون آشنا بشم

موفق باشید و پایدار

عشورزاده جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:05

ولا موندم چی بگم . اب در کوزه و ما گرد حاله نور میگردیم

sami شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:26

البته پدیده شق القمر دوباره اتفاق افتادنش دلیل علمی هم داره و اون دلیل همون حد رچی که در نجوم برای هر سیاره اتفاق می افته و برای ماه هم این حد رچ یک زمانی اتفاق میافته و وقتی که ماه به اون حد برسه با توجه به جاذبه رمین روی اون حتما به دو نیم تقسیم میشه...
smdzarei@ymail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد