ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماه گرفتگی روز ۱۳ رجب از ایران قابل مشاهده نبود

روز شنبه ۵ تیر ماه ۱۳۸۹ مصادف با ۱۳ رجب ۱۴۳۱ میلاد امام علی (ع) مصادف با ماه گرفتگی جزئی بود که در مناطق شرق آسیا و استرالیا و همچنین در مناطق غربی امریکا قابل  مشاهده بود. زمان اوج این پدیده به وقت ایران ساعت ۱۶ و ۸ دقیقه محاسبه گردیده بود.نقشه زیر مسیر ماه را در عبور از سایه زمین نشان می دهد:

این هم عکسی از این خسوف در امریکا:

البته روز دوشنبه ۲۱ تیر نیز خورشید گرفتگی کلی در شیلی قابل مشاهده خواهد بود:





نظرات 4 + ارسال نظر
دانشگاه سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:30

لطفاً جهت حمایت از دانشگاه خواجه نصیر در وبلاگ قرار دهید
انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه
به نظرمون با این کار فقط یک اسم از دانشگاه خواجه نصیر باقی خواهد ماند. آمار بالای خروج دانشجویان از کشور برای ادامه تحصیل گویای کمبود امکانات و ظرفیت های موجوده.
بیان شده که "تحقق این پیشنهاد منشا خیر و برکت بزرگی برای شهروندان مراغه شده و باعث رشد و شکوفایی آن منطقه می شود". آیا مشکلات شهری که حتی از ساده ترین امکانات حمل و نقل هم محروم هستش با انتقال یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور باید حل بشه؟. واقعاً داریم به چه سمتی پیش می ریم؟. اگه شهر مراغه واقعاً مشکلاتش با دانشگاه حل می شه خوب یه دانشگاه به اسم دانشگاه خواجه نصیر اونجا تأسیس کنن و سعی بشه اونقدر پیشرفت کنه که از دانشگاه خواجه نصیر تهران هم بهتر بشه. نه اینکه امکانات و ظرفیت های موجود رو هم از بین ببریم و دانشجو ها رو روز به روز به ادامه تحصیل در داخل کشور نا امید تر کنیم. بسیاری از دانشکده ها و گروه های علمی دانشگاه خواجه نصیر جزو قطب های علمی کشور هستند. دانشکده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، تنها دانشکده نقشه برداری در بین تمام دانشگاه های کشور هستش. افتخارات این دانشگاه و زیر ساخت های علمی اون، توسط اساتید و دانشجوهای رتبه های خوب کنکوره که شکل گرفته. وگرنه دانشگاه با یه اسم خالی و حتی امکانات و فضای آموزشی به تنهایی آیا واقعاً مفهومی داره؟ حتی اگه در بهترین شرایط درصد خیلی کمی از اساتید این دانشگاه قرار باشه که از این دانشگاه جدا بشن، دانشگاه کلاً از هم خواهد پاشید. چون تعداد زیادی از اساتید واقعاً وزنه های دانشگاه هستن و عملاً بدون حضور اونها خیلی از گروه های آموزشی ماهیت خودشون رو از دست خواهند داد. دانشجوهای کارشناسی ارشد و دکتری خیلی خوب می تونن این قضیه رو درک کنن.
این جور تصمیم های انقلابی با اهداف خاص که کمترین دردسر و زودترین نتیجه رو داشته باشه، عملاً پاک کردن صورت مسئله است. این قضیه که همه کشور باید از امکانات مناسب یکسان برخوردار باشه یک قضیه اثبات شده است. ولی اینکه قوی ترین ساختار هایی رو که پایه و اساس علمی کشور رو دارن تشکیل میدن و برای سطوح پایین تر مولد هستند رو، خراب کنیم و یا ضعیفشون کنیم که بخواهیم یک منطقه دیگری از کشور رو رونق بدیم، واقعاً غیر منطقی هستش. در کنار یکسان سازی شرایط در کل کشور، مسئله اصلی اینه که از علم روز دنیا عقب نمونیم و این موضوع درصد قابل توجهی به خصوص به طور انحصاری در برخی از رشته ها بر عهده دانشگاه خواجه نصیر هستش. به نظرم دانشگاه خواجه نصیر یه نقش خیلی مهم کشوری داره و یک وزنه علمی مهم در ساختار علمی کشور هستش که به هیچ وجه نمیشه با دید محلی و به این شکل ساده به قضیه نگاه کرد. اینکه بگیم "تهران این همه دانشگاه رو می خواد چی کار کنه"، عملاً هسته علمی کشور رو نشانه رفتیم که تمام زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی، آبادی، ساخت و ساز و ... روی این هسته علمی شکل گرفته. هسته ای پیشرو در آبادانی بخشهای مختلف کشور که باید روز به روز فاصله اش رو با علم و تکنولوژی روز دنیا کمتر کنه، نه اینکه با دید یک ابزار برای رسیدن به هدفهای جزئی بخواهیم به اون نگاه بکنیم. مقالات ISI بین المللی که از دانشگاه خواجه نصیر داره به اسم این کشور و به عنوان اعتبار علمی و تولید علم برای ایران منتشر میشه، توسط دانشجوها و اساتیدش هست که داره تولید و چاپ میشه، نه ساختمان و فضای آموزشی و محل دانشگاه! خیلی از این اساتید و دانشجو ها همینجوریش تو ذهنشون یه علامت سوال جلوی ادامه حضورشون توی ایران هست. حالا بیاییم این ها رو از ساده ترین امکانات زندگی هم محروم کنیم؟!

وب سایت تبلیغاتی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 http://tablighatagahi.com

سلام به وب سایت ما هم سربزنید

علی دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 00:25 http://marri.blogfa.com

سلام خدمت جناب آقای فاطمی
با عرض معذرت میشه بفرمایید نمرات نقشه برداری رو کی اعلام خواهید کرد؟
به نمایندگی از دانشجویان نقشه برداری 88 دانشگاه اصفهان

با سلام
لطفا به وبلگ آموزشی من سر بزنید
www.sbfatemi.blogsky.com
فاطمی

یک نقشه بردار دوست دار اصفهان پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:28

سلام
از مطالب جالب تون ممنون.
راستی چرا هیچ دفاعی ازعدم انتقال دانشگاه خواجه نصیر تو ی وب تون انجام نمی دین . نکنه از این موضوع خوشحالین ؟
می دونین که , تصمیم های یک شبه و بی منطق فقط با مقاومت های این جوری قابل تغییر هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد