ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

رونمایی ماهواره مصباح ۲ و ماهواره بر سیمرغ

مشکلات فضایی کشور ما با عدم توافق ایران و روسیه در 1384 موجب شد تا ماهواره مصباح 2 نتواند در مدار 900 کیلومتری قرار بگیرد. اهداف مختلف مخابراتی این ماهواره احتمالا تا سال 1390 نیز تأمین نخواهد شد.

به دنبال آن ساخت ماهواره بر سفیر برای پرتاب ماهواره در ارتفاع 250 کیلومتری و امروز رونمایی بخشی از ماهواره بر سیمرغ برای پرتاب تا ارتفاع 500 کیلومتری انجام شد. مسئولین دفاعی و فضایی ما در حضور رئیس جمهور قول دادند که طرح سیمرغ را در سال 1390 کامل کنند تا ما شاهد یک پرتاب در مدار 500 کیلومتری باشیم.

رونمایی ماهواره های 50 , 65 و 75 کیلویی نوید، مصباح و طلوع نیز از برنامه های امروز بوده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
sho چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 23:46

استاد سلام به نظر شما بنع ماکه روسا همکاری نکردن یا بنفعمون؟

سلام
موضوع نفع ما و روسها نبود. بلکه به نفع ایتالیایی ها بود.
چون اگر نبودند و نباشند ما تا سال 90 نمی تونیم این ماهواره را که 4 سال خاک می خوره رو بفرستیم به مدار 900 کیلومتری.
این درسته که اگر کسی به ما کمک مکنه می تونیم بهش برسم اما تا وقتی به اون برسیم دیگران از ما جلو می افتند. ترکیه و امارات رو ببنید چگونه جلو افتادند.
افغانستان هم سال 1989 ماهواره اش را به فضا پرتاب کرد و اکنون در پوشش مبایل و تلوزیون مشکلی ندارند. اما ما اینهمه هزینه می کنیم و شبکه هامون روی ماهواره های اجاره ای می گذاریم اما مردم خودمون از اونها نمی تونند استفاده کنند! مگر در کشور ما داشتن آنتن و گیرنده ماهواره مجازه؟
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد