ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چه پولهایی در فضا هست!

در این وبلاگ بارها از سرمایه گذاری هنگفت کشورهای جهان در توسعة صنعت فضاییشان خبر داده ایم. حال بد نیست کمی با اعداد و ارقام واقعی نیز آشنا شویم تا درک بهتری نسبت به این مسئله داشته باشیم.

ماهواره GeoEye را که خاطرتان هست. در مورد خصوصیات آن و همچنین پرتاب آن به فضا در همین وبلاگ صحبت کردیم.  حال این شرکت اعلام کرده است که در فصل سوم سال  2009 میلادی معادل 72.7 میلیون دلار درآمد داشته است. از این میان 30 درصد درآمد از خارج و مابقی از داخل آمریکا بوده است.  این کمپانی پیشبینی می کند که حدود 270 تا 280 میلیون دلار در سال 2009 درآمد داشته باشد. این در حالی است که سرمایه گذاری برای این ماهواره حدود 500 میلیون دلار بوده است. به این ترتیب  می توان حدس زد که پس از 2 سال هزینه های تولید و اراسل ماهواره به دست بیاییند و پس از آن به سود دهی برسد.

خوب با این مقایسه می توان فهمید که چرا کشورهایی مثل هند، آمریکا، چین و .. سالانه میلیاردها دلار صرف صنعت سنجش از دور  خود می کنند. و البته ما چه ضرری را از قبال عدم داشتن ماهواره تحمل می کنیم و ...!

نظرات 1 + ارسال نظر
ali چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:38

akhe ghorboonet beram ma mahvare ham dashte bashim bayad tasviresha mofty bedim be in keshavaraye dare peety mse Ghaze o komoro borkinafaso

ya daramadesh mire too sepah

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد