ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

DMC چیست؟

DMC مخفف Disaster Monitoring Constellation به معنای مجموعه ماهواره های پایش بلایای طبیعی است. این پروژه توسط کمپانی DMCii مدیریت می ­شود ولی ماهواره های آن متعلق به کشورهای متعددی است شامل: الجزایر، چین،نیجریه، اسپانیا، ترکیه، انگلستان و روسیه. ایده اصلی این پروژه این است که در صورت  بروز بلایای طبیعی بتوان حداقل روزی یکبار از تمام سطح زمین و از هرنقطه دلخواه یک تصویر داشت. البته در وضعیتهای طبیعی هر ماهواره توسط کشور خود اداره می شود.

دو ماهواره Deimos-1 (اسپانیایی) و UK-DMC2 (انگلیسی) جز این مجموعه هستند. ماهواره های این مجموعه جز  ماهواره های سبک وزن و زیر 100 کیلوگرم محسوب می شود. به این ترتیب با موفقیت آمیز بودن استفاده از چند ماهواره مشابه در آن واحد این ایده به صورت بین اللمللی نیز دارد تجربه می شود. جایی که می تواند با توجه به تنوع کشورهای شرکت کننده و همچنین صلح آمیز بودن آن محفلی خوب برای شراکت ایران در باشگاه فضایی جهان به صورت فعالتر باشد. گفتن از ما و ...(؟)... از مسئولان

نظرات 4 + ارسال نظر
m.ali جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:47 http://prettyastronomer.blogfa.com

salam
ba arze ehteram mikhastam agar lotf konid 1 naghsheie takht az koreie aseman az meile -75 ta 90 dar ekhtiare bande begzarid
ya agar nar afzari hast ke setare haye ankabootieie ostorlab ro tarsim mikone dar ekhtiare bande begzarid
ba tashakor

رضا شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 http://www.ngt.iranblog.com

سلام
سایت تخصصی و کاملی در زمینه نقشه برداری دارید - امیدوارم با فعالیت بیشتر به جایگاه های برتری نیز دست پیدا نمایید - از وبلاگ نوتیشن آزاد پیشنهاد تبادل لینک با شما را دارم - اگر انشاالله موافق بودید به وبلاگ ما با نام - نقشه برداری نوتیشن آزاد - لینک بدهید و با کلیک بر روی لینک مربوطه در سایت خود ما را از اقدامتون با خبر کنید - ما نیز در اسرع وقت اقدام دو جانبه شما رو جبران می نماییم - پیشاپیش از همکاری شما سپاسگذارم - به امید همکاری بیشتر - متشکرم
www.ngt.iranblog.com

فیزیکدان کوچولو شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 14:39

سلام
می خواستم یه جای جالب رو به شما معرفی کنم.
"پارک علمی تفریحی فن‌آموز گستر"
یه پارک برای بازی کردن و یاد گرفتن آسان فیزیک! من خودم رفتم و بسیار لذت بردم، به همین دلیل وظیفه خودم دونستم به علاقمندان به علم هم معرفیش کنم. برای هر سنی هم مناسبه. به سایتش یه سری بزنید، پشیمون نمی‌شید و حتما میرید از نزدیک هم ببینیدش.
www.fago.ir

محمد شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:24 http://www.mahdiye-mowood.blogfa.com

سلام من خوشحال میشم با من هم تبادل لینک کنید
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد