ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سیستم Compass چین جان می گیرد

توسعه سیستم تعیین موقعیت جهانی چین به نام Compass شتاب گرفته است. سیستم قبلی که Beidou نامیده میشد از چهار ماهواره زمین ثابت روی کشور چین تشکیل شده بود که منطقه ای به وسعت  70 تا 140 درجه شرقی  و 5 تا 55 دزجه شمالی را پوشش می داد. دقت این سیستم نزدیک به 20 متر بود.  سیستم  Beidou یک سیستم  دوطرفه مخابراتی بود. به این معنی که ارسال و دریافت موج هم از طرف ماهواره و هم از طرف گیرنده بود. گیرنده زمینی موجی را به سمت ماهواره ارسال می کرد و ماهواره هم موقعیت آن را به گیرنده ارسال می نمود.

گیرنده های این سیستم در حال حاضر بسیار بزرگ و سنگسن هستند و بیشتر به عنوان تجربه ای در امر ناوبری به آن نگاه می شود تا یک سیستم تعیین موقعیت واقعی. سیستم Compass شبیه سیستم GPS خواهد بود. این سیستم از 35 ماهواره تشکیل شده است که 5 تای آنها در مدارهای زمین ثابت و 30 تای آنها رد مدارهایی با ارتفاع 20000 کیلومتری قرار خواهند گرفت.

اولین ماهواره مدار زمین ثابت در 14 آوریل 2007 م    در مدار قرار گرفت که به نامهای Compass M1,  Beidou 4, یا Beidou 2A   شناخته می­شود. دومین ماهواره در 15 می 2009 پرتاب گردید که به نامهای  Compass M2, Beidou 5 یا  Beidou 2G نامیده می­شود. امواج ارسالی Compass M1 توسط ایستگاه های  مختلفی دریافت شده است. این ماهواره در  4 فرکانس  به نامهای   E1, E2, E6 و  E5b  موج ارسال می کند. فرکانس E1 تا به حال مشخص نشده است ولی E2  معادل  099/1561 مگا هرتز و E6  معادل  75/1278 مگا هرتز و E5b معادل 14/1207 مگا هرتز می باشند. به این ترتیب امواج این سیستم جدید با بخشی از اواج سیستمهای گالیله ، گلوناس و جی پی اس مشترک است.

مشترک بودن این فرکانسها و امواج طراحی گیرنده ها را آسانتر می سازد ولی احتمال تاثیر نامطلوب این  امواج بر یکدیگر را نیز بالا می برد. در حال حاضر کمیته های مشترکی بین صاحبان و طراحان سیستمهای تعیین موقعیت جهت هماهنگی در امور فنی وجود دارد.

به هر حال ایجاد سیستمهای تعیین موقعیت جدید توسط کشورهای صاحب فن آوری به انحصار آمریکا در این زمینه پایان خواهد داد و این امر برای کشور ما که روابط  سیاسی مطلوبی با این کشور ندارد می تواند به طور بالقوه مفید باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 16:52 http://www.topography.mihanblog.com

چگونه دوره بعد دوباره رئیس جمهور باشیم؟
با توجه به افزایش بیش از حد شرارت، دشمنان آماده در پشت مرزها، تهدیدهای امنیتی، احتمال ترورهای پیاپیِ مسئولان دولت، سرقتهای متداول خودروها و هواپیماهای دولتی،(که روئسای دولت هم در زمان دزدیده شدن خودروها در آنها حضور پررنگ و دشمن شکنی دارند) در زمان نزدیک به انتخاباتی که، یکی از نامزدها رئیس فعلی یکی از دولت هاست، لازم دیدم که مطالبی پیرامون چگونگی انتخاب مجدد در دوره بعد، بنویسم. البته باتوجه به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران 6 روز دیگر باقی مانده، طبیعتاً این مطلب هیچ ارتباطی با مسائل این دوره انتخاباتی ندارد.
.
.
.شاید بتوان گفت مخترع این شیوه (انتخاب مجدد)،رئیس جمهور سابق آمریکای جنایتکار، جورج بوش بود.....
...
البته انواع غیر آمریکایی هم وجود دارد، مثلا مقابله به مثل کردن به طرح سپر دفاعی ضد موشکی آمریکا در اروپا،توسط ولادمیر پوتین( البته برای پیروزی مِدوِدِف)...
.
.
این شیوه پیروان زیادی در جهان داره.البته دولت های دیگه ای هم هست که اسمشون رو به خاطر نمیارم، ولی از این روشهای خشن استفاده نمیکنن، وبرعکس بیشترین تأثیر رو میگیرن.
.
.
.
http://www.topography.mihanblog.com/post/69

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 17:53 http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد