ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

آتلانتیس به سلامت برگشت

بعد از واقعه دردناک انفجار شاتل کلمبیا در ژانویه 2003 و کشته شدن همه 7 سرنشین آن، تعمیرات تلسکوپ متوقف شد و تا سال قبل مجدداً برنامه مأموریتهای شاتل تعمیر تلسکوپ هابل از سر گفته شد.  

به دلیل خراب شدن سیستم ارسال داده در تلسکوپ، این مأموریت تا روز دوشنبه 23 اردیبهشت 88 به تعویق افتاد. شکاف 53 سانتیمتری ایجاد شده در قسمت سفالی شاتل در حین پرتاب و عبور قطعه 10 سانتیمتر بقایای ماهواره چینی منهدم شده در فضا و بدی آب و هوا (طوفان شدید) در مرکز فضایی کندی در فلوریدا، همه بدشانسی ناسا برای سلامت این مأموریت بود. 

اما خوشبختانه ساعت 20:09 دیشب بلاخره این شاتل در مرکز فضایی ادواردز کالیفرنیا به سلامت به زمین نشت.  

    

ما امیدواریم با وجود تعمیر تلسکوپ و جایگزینی دستگاه های جدید، بتوان فضا را با دید وسیع تر و با جزئیات بیشتر مشاهده نمود و روز به روز شاهد کشفیات جدید آن باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
راستگو دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 15:34

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک موتور جست و جوگر ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

اگر پیشنهادی و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد از طریق لینک زیر برایمان ارسال کنید:
http://forum.rastgo.com/topic-t741.html

با تشکر و احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد