ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

پرتاب ماهواره Risat-2

مرکز تحقیقات فضایی هند (ISRO) ماهواره  Risat-2 که یک سنجنده راداری را حمل می کند به فضا پرتاب نمود. ساخت (با کمک اسراییلی ها) و پرتاب این ماهواره توسط خود هندیها بود و هدف اصلی آن کاربردهای نظامی عنوان شده است. رئیس ISRO عنوان کرده است که تا این زمان ما به داده ای ماهواره های کانادایی Radarsat-1 and 2  وابستگی کامل داشتیم ولی از این پس از داده های خود استفاده خواهیم کرد. ساخت این ماهواره پس از حمله تروریستی بمبیی شتاب گرفت.


فارغ از مسایل فنی ساخت این ماهواره به کمک اسراییل تغییر جهتی مهم در سیاستهای هند به شمار می رود که تا این زمان محتاطانه با اسراییل همکاری می کرد. در این اواخر هندیها ماهواره جاسوسی Tec SAR اسراییل را به فضا فرستاده بودند که اعتراض ایران را هم در پی داشت. این ماهواره به طور خاص جهت جاسوسی از خاک ایران طراحی شده بود. با ساخت مشترک Risat-2  همکاریهای نظامی اسراییل و هند به مرحله جدی و البته خطرناکی می رسد. به این ترتیب هند با همکاریهای بیشتر با اسرایل قدم در راهی می گذارد که کشور ما باید به طور خاص به آن توجه داشته باشد. البته هند در این همکاریها در پی منافع خود است و نتیجه مستقیم آن در حال حاضر Risat-2 می باشد. امیدواریم تا کشور ما نیز با حضور قویتر در فضا و در شاخه سنجش از دور بتواند این فعالیتهای خاص کشورهای دشمن را بی اثر سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
301040 پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 http://301040.blogsky.com

khabare jaalebi bood.
een mahvare haye jasoosi cheghad ghodart daran?
http://301040.blogsky.com

سلام
دوست عزیز منظور از قدرت را متوجه نشدم
ولی اگر منظور شما قدرت تفکیک مکانی است در حال حاضر به صورت تجاری و غیر نظامی قدرت تفکیک ۴۰ سانتیمتر هم به بازار عرضه شده است
بنابراین می توان حدس زد که امکان وجود تصاویر با قدرت تفکیک ۲۰ سانتیمتر نیز وجود داشته باشد
موفق باشید
فاطمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد