ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

گزارش همایش نجوم آماتوری زابل

گزارش مختصری از همایش نجوم آماتوری زابل

ساعت 12 ظهر روز جمعه 16 اسفند، ورود سخنرانان به فرودگاه زاهدان

  

 به ترتیب از راست: سید محسن قاضی میرسعید، سید قاسم رستمی، احمد دالکی و محمد رضا صیاد

برنامه های فشرده همایش با برگزاری یک رصد عمومی در پارک یعقوب لیث زابل از ساعت 18 روز جمعه شروع شد. در این رصد رؤیت ستاره سهیل با توضیحات مهندس دالکی، با استقبال مردم روبرو شد. نیمه ابری بودن آسمان اجازه نداد تا با تلسکوپ 8 اینچی موجود بتوان سیارات زهره و زحل را مشاهده کرد. اما نمایش سطح ماه از جاذبه رصد کم نمی کرد. 

 برای بقیه گزارش به نشانی زیر مراجعه نمایید: 

http://www.parssky.com/view/508.aspx 

روی ادامه مطلب کلیک کنید

حاصل تلاش گروه آرکا برای طراحی و ساخت جایگاه سخنرانی در سالن همایش به صورت زیر در آمد. استفاده از پرده سیاه پر ستاره برای نمایش آسمان و نمایش سیاران منظومه شمسی و دستگاه ذات الحق: 

 

این هم اعضا گروه آرکا (دانشجویان معماری و باستان شناسی دانشگاه) به سرپرستی آقای جواهر فروش: 

 

ساعت 9 صبح روز شنبه 17 اسفند در سالن همایش، دانشجویی مراجعه کرد و از آقای قاضی میرسعید در مورد مدل 70 نقطه ای سؤال داشت. او وحید خضری نسب از رصدگران هلال بود که برای یافتن پاسخ سؤالش بیش از 1000 کیلومتر مسیر را از سیرجان تا زابل پیموده بود: 

 

مهندس دالکی اولین سخنران درمورد سال جهانی نجوم و شعار آن توضیحاتی را داده و در انتها به کمک کتاب منتشر شده از سوی ناسا، نام 31 ایرانی ثبت شده در فضا را به اختصار اعلام کردند: 

 

قبل از سخنرانی استاد صیاد کلیپ­های 50 سال در فضا و درخت عشق (زندگینامه علمی استاد صیاد) پخش شد که بسیار روی حضار اثر گذاشت. سخنرانی استاد صیاد در مورد تقویم هجری شمسی صورت گرفت: 

 

این هم مجری توانای برنامه همایش آقای حسینی از شاعران و دبیران آموزش و پرورش زابل: 

 

انتهای برنامه با سخنرانی مختصر آقای قاضی میرسعید و آقای رستمی در خصوص رؤیت هلال و نجوم مهندسی، و سپس به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت: 

 

اهداء جوایز و تقدیر از سخنرانان و برگزار کنندگان همایش با حضور مسئولین دانشگاه: 

 

عکسهای یادگاری بعد از همایش و گرفتن امضاء از اساتید نیز وقت زیادی گرفت: 

 

این هم مسئولین همایش:

  

آقای مهدی راشکی (دبیر همایش)                        آقای احمد کریم (مسئول کمیته اجرایی)

 

برپایی نمایشگاه نجومی از جمله فعالیتهای جنبی همایش بود که بعد از همایش از آن بازدید به عمل آمد: 

 

 

بعد از ظهر روز شنبه بازدید از رصدخانه ابوسعید سجزی زابل (با تلسکوپ 14 اینچ) در مرز افغانستان (جنب دریاچه چاه نیمه) نیز از برنامه این همایش بود. به دلیل استقبال مردم و درخواست مجدد، برنامه رصد عمومی برای دومین بار از ساعت 18 تا 21 روز شنبه نیز در پارک یعقوب لیث انجام شد. البته در این برنامه با توجه به صاف شدن آسمان آموزش صور فلکی نیز صورت گرفت: 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد