ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره کره ای به فضا خواهد رفت

سازمان تحقیقات هوا- فضای کره (KARI)، با شرکت ژاپنی صنایع سنگین میتسوبیشی و آژانس تحقیقات فضایی ژاپن قراردادی جهت پرتاب سومین ماهواره کره ای به نام Kompsat-3 توسط یک پرتابگر ژاپنی به نام H-IIA امضا نموده اند. این اولین بار است که میتسوبیشی برای پرتاب یک ماهواره غیر ژاپنی قراردادی را امضا می کند.  Kompsat-3 به عنوان قابل ترین ماهواره مشاهده زمینی در کره جنوبی در سال 2009 م به فضا پرتاب خواهد شد.

H-IIA  مهمترین پرتابگر ژاپنی است که اخیرا برای پرتاب ماهواره (ALOS)  Diachi به کار رفت. از این وسیله برای پرتاب ماهواره Ibuku که مشاهدات مربوط به گازهای گلخانه ای را انجام می دهد نیز به کار رفت.

Kompsat-3 ماهواره ای تصویربردار است که با همکاری EADS Astrium اروپایی توسعه یافته است. قدرت تفکیک پانکروماتیک آن 70 سانتیمتر و چهار باند (R,G, B and NIR) آن دارای قدرت تفکیک 8/2 متری (شبیه QuickBird) خواهد بود. ارتفاع مدار آن 670 کیلومتر و سرعت ارسال داده ها توسط آن  1 گیگا بایت بر ثانیه خواهد بود. جالب است که بدانید کره ایها در ادامه این پیشرفت های سریع به دنبال طراحی اولین ماهواره راداری خود به نام Kompsat-5 هستند. خوب معلوم می شود که این چشم بادامیهای زشت بجز ساخت سریالهای عامه پسند در فن آوریهای پیشرفته دنیا نیز خود را وارد کرده اند و با همکاری کشورهای پیشرفته به نتایج قابل توجهی دست یافته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد