ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

همایش سازمان نقشه برداری و ساختار سنتی آن

همایش سازمان نقشه برداری که به همایشهای ژئوماتیک معروف شده اند سالهاست که برگزار می شووند و توانسته است جای خود را در بین متخصصان این رشته باز نماید. هر ساله بسیاری از دوستان قدیمی در این همایش همدیگر را ملاقات می کنند و از احوال هم باخبر می شوند. از کارهای جدید از طریق مقالات ارایه شده می توان باخبر شد و دستگاههای جدید دنیای نقشه برداری به علاقه مندان معرفی می شوند. این ساختار سنتی سالهای سال است که تکرار می شود و با توجه به ظهور تغییرات بسیار در دنیای نقشه برداری و ژئوماتیک در ایران و جهان می توان گفت که نقائص بسیار دارد. یکی از مهمترین کمبودهای این همایش عدم توجه آن به دنیای ژئوماتیک در اینترنت است. امروزه دهها سایت و وبلاگ اینترنتی در ارتباط با موضوعات مختلف نقشه برداری وجود دارد که منبع بسیاری از متخصصین این رشته از لحاظ آموزشی، نرم افزاری و خبری می باشند. لذا جای بخشی که بتواند این موضوع را به طور همه جانبه و علمی مورد بررسی قرار دهد بسیار خالی است. امید است که دست اندر کاران این همایش در سازمان نقشه برداری کشور به اهمیت این موضوع پی ببرند و تا زمان برای برنامه ریزی وجود دارد این بخش را نیز به همایش اضافه کنند و به پیشواز مسایل جدید قبل از اینکه آنها را فرا گیرد بروند. برای همه این عزیزان امید موفقیت داریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد