ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ویتنام دومین ماهواره خود را به کمک فرانسه می سازد

نخست وزیر ویتنام با مشارکت فنی ارزان قیمت فرانسه در ساخت دومین ماهواره ویتنام موافقت نمود. این ماهواره که VNREADSat-1  نام دارد به دنبال ساخت موفقیت آمیز ماهواره اول ویتنامیها یعنی VINASAT-1 ساخته و به فضا ارسال خواهد شد. VNREDSat-1 ماهواره ای کوچک با وزن تقریبی 150 کیلوگرم است که به منظور اهداف علمی و بررسی منابع طبیعی به فضا پرتاب خواهد شد. این ماهواره در سال 2012 به فضا پرتاب می شود و مدت عمر آن 5 سال مفید پیش بینی می شود.

هزینه تقریبی  100  میلیون دلاری برای این پروژه برآورد می شود ولی ویتنامیها معتقدند که با این سرمایه گذاری از خرید تصاویر ماهواره ای دیگر کشورها مستقل خواهند شد. پروژه VNREDSat-1  از حدود 5 سال پیش با مشارکت یک سازمان فضایی انگلیسی شروع شد. اولین ماهواره ویتنامیها ماهواره ای مخابراتی با هزینه 200 میلیون دلار بود که برای تقویت امواج مخابراتی و تلویزیونی در نقاط دورافتاده ویتنام طراحی و ساخته شد. البته این ماهواره شرق آسیا و همچنین آسیای جنوب شرقی، هند و هاوایی را هم پوشش می دهد.

اینبار ویتنامیها به بخش دیگری از کاربردهای فضایی توجه کرده اند که نکته کلیدی در مدیریت بخشهای مختلف اقتصادی و زیربنایی کشورشان است. امیدواریم که کشور ما نیز به زودی ماهواره ای سنجش از دوری و کاربردی را به فضا  ارسال کند تا مشکل همیشگی متخصصان این امر نیز کمی کمتر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد