ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

هند گوگل را متهم می کند!

از قرار اطلاع پس از حمله های تروریستی بمبئی هند، داگاه عالی این ایالت قصدد دارد از گوگل به خاطر سرویس Google Earth آن شکایت کند. چرا که معتقدند که تروریستها در حملات خود از این سیستمهای نوین اینترنتی در کنار موبایلهای ماهواره ای کمال استفاده  را برده اند. ظاهرا دادستان بمبئی در ادعا نامه ای به  دادگاه عالی ایالت اظهار داشته است که این نرم افزار جزییات دقیق، تصاویر و همچنین مختصات دقیق جهت مسیر یابی در اختیار کاربران خود قرار می دهد و این کار گوگل بر خلاف امنیت ملی می باشد. این ادعا نامه دولت را به استفاده از حقوق و قدرت خود در جهت جلوگیری از مخدوش شدن امنیت ملی دعوت می کند.

قوانین فعلی هند تهیه نقشه از هند را تنها در هند مجاز می داند و آن هم با هماهنگی مرکز ملی سنجش از دور. بنابراین اگر این شکواییه موفق شود، آزادی تولید و دسترسی به نقشه را در هند محدود خواهد نمود. در این شکایت عنوان شده است که  Google Earth  اطلاعات نقشه ای را آزادانه و بدون هیچگونه محدودیت و کنترلی بر چگونگی استفاده از آنها، در اختیار کاربران قرار می دهد. به این ترتیب اطلاعات مراکز مهم اتمی، و نظامی هند در اختیار همگان قرار دارد.

 البته این شکایت به ورژنهای 400 دلاری این نرم افزار نیز می پردازد و می گوید که با این نسخه می توان به نقشه های بهنگام نیز دسترسی داشت که به این صورت حتی وضعیت ساختمانهای در حال احداث نیز برای همگان در دسترس خواهد بود. به همین خاطر در خواست بستن این سایتها در اولویت این شکایت قرار دارد و یا در صورت عدم امکان چنین امری، حداقل Google Earth  باید مجبور شود تا تصاویر مناطق حساس را به صورت مات در اختیار کاربران قرار دهد.

به این ترتیب واقعه بمبئی ابعاد جدید به خود می گیرد.

ولی آیا این راه درستی است؟ آیا با این تدابیر حملات تروریستی کاهش پیدا خواد کرد؟ به هر حال نتیجه این دعوا هرچه که باشد، ولی یک چیز مشخص است و آن اینکه امروزه اطلاعات مکانمند در تمامی شئون زندگی انسانها وارد شده اند و این به معنی هزاران دلار پول، هزاران فرصت شغلی و دهها پارامتر کنترل زندگی اجتماعی مردم است.

سرمایه ای هنگفت که تک تک ما نباید از آن غافل باشیم...

نظرات 1 + ارسال نظر
رامین بختیاری جمعه 20 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 http://geomaticman.blogspot.com/

درود بر شما
آقا ما فقط یک فرصت شغلی برامون کافیه. یکی از هزار هزارتایی که گفتید.
آقا اوضاع کار ما چه جوریه؟ ما که مدتیه بیکاریم.کسی هم پول کارای قبلی رو هم خیال نداره بده به ما.
بخدا چیز زیادی نمی خواهیم. کار می خواهیم که خودم و اکیپم بیکار نباشه و اموراتمون بچرخه. همه جای ایران هم حاضریم کار انجام بدیم
هر کی هم به ما کار بده بهش پورسانت هم میدیم.
یه ماچ هم روش. آقا بخدا فقط می خواهیم کار کنیم. فعل حروم که نمی خواهیم انجام بدیم
کار بدید به ما ایها الناس...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد